کد خبر: ۲۰۸۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱

تودیع و معارفه سخنگویان سابق و جدید وزارت امور خارجه

مراسم تودیع و معارفه «عراقچی» و «افخم» سخنگویان سابق و جدید و همچنین روسای مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه بعدازظهر امروز (یکشنبه) با حضور وزیر امور خارجه برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  مراسم تودیع و معارفه سیدعباس عراقچی و مرضیه افخم سخنگویان سابق و جدید وزارت امور خارجه کشورمان بعداز ظهر امروز (یکشنبه) با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار می‌شود.

مرضیه افخم هشتمین و اولین سخنگوی زن وزارت امور خارجه کشورمان است.

وی همچنین به عنوان رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه و جایگزین رامین مهمان‌پرست می‌شود.

قرار است مراسم تودیع و معارفه مهمان‌پرست و افخم نیز امروز برگزار شود.

رامین مهمان‌پرست قرار است عهده دار یکی از سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور شود.

سیدعباس عراقچی سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور پنجم شهریور ماه 1392 در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی از انتصاب اولین زن برای تصدی سخنگویی وزارت امور خارجه خبر داد و با بیان اینکه ما در وزارت امور خارجه همکاران خانم در سطوح بالای مدیریتی و کارشناسی داریم، اظهار داشت:‌حتما حضور خانم‌ها در عرصه سیاست خارجی می‌تواند تاثیرگذار و موفق باشد.

عراقچی با بیان اینکه در سطوح مدیریتی، مدیرکل حقوق بشر و همچنین دیپلماسی عمومی به عهده دو خانم است، خاطرنشان کرد: در سطوح کارشناسی و در نمایندگی‌های خارج از کشور و ادارات وزارت امور خارجه از حضور خانم‌ها بهره‌مند هستیم. آقای ظریف علاقمند بود که در دو سمت برای اولین بار از خانم‌ها استفاده کند. یکی سخنگویی و دیگری سفارت و اولین سخنگوی زن و همچنین اولین سفیر زن به زودی منصوب و مشغول به کار خواهند شد و این توفیقی برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

در نهایت مرضیه افخم به عنوان اولین سخنگوی زن وزارت امور خارجه و هشتمین سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.

مرتضی سرمدی، محمود محمدی، حمیدرضا آصفی، سیدمحمدعلی حسینی، حسن قشقاوی، رامین مهمان‌پرست و سیدعباس عراقچی پیش از افخم عهده‌دار این سمت بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین