کد خبر: ۲۰۸۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۶

اجاره آپارتمان اداری در تهران چند؟ +جدول

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بازار رهن و اجاره واحدهای اداری این روزها برخلاف بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی در رکود به سر می‌برد.

عده‌ای از بنگاه‌داران فعال اظهار می‌کنند که در حال حاضر در بازار اجاره واحدهای اداری نه متقاضی حضور دارد نه مالک واحدش را به بازار عرضه می‌کند به همین خاطر اکنون در برخی از مناطق تهران بازار اجاره واحدهای اداری از رونق برخوردار نیست.

یکی از فعالان بازار اجاره املاک اداری به «دنیای اقتصاد» گفت: از یک سو نرخ‌های پیشنهادی اجاره بالا است و از طرف دیگر بازار خريد و فروش واحدهای اداری راکد است؛ به همین علت بازار اجاره واحدهای اداری هم از استقبال متقاضیان بهره‌مند نیست.

وی در ادامه افزود: نزدیک به 2 ماه است که بازار رهن و اجاره املاک اداری نسبت به قبل با رکود سنگین‌تری مواجه شده است و طی این مدت تعداد ‌اندکی از مالکان راضی شده‌اند تا نرخ‌های پیشنهادی اجاره را به میزان جزئی کاهش دهند؛ اما به طور کلی برآوردها نشان می‌دهد که در مدت مذکور اجاره‌بهای واحدها به حالت ثبات رسیده‌است.

این مشاور املاک خاطرنشان کرد: معمولا بازار اجاره واحدهای اداری اواخر شهریور و همچنین مهر ماه با رونق بهتری رو‌به‌رو می‌شود، اما این رویداد تاثیر آن چنانی روی نرخ‌های اجاره پیشنهادی ندارد؛ زیرا زمانی که متقاضی در بازار نیست موجران اجاره واحدهای اداری خود را بالا تعیین می‌کنند و حداقل به دلیل نبود مشتری حاضر به کاهش نرخ‌های اجاره نمی‌شوند.

فرشاد تاکید کرد: همان معضلی که در بازار اجاره واحدهای مسکونی گریبان‌گیر مستاجران است در بازار اجاره واحدهای اداری هم خودنمایی می‌کند که این  مساله مربوط به «نرخ‌های دلخواه» مالکان می‌شود و موجران راضی نمی‌شوند تا میزان اجاره بها را منصفانه و حتی طبق عرف تعیین کنند و در حال حاضر 70 درصد از مالکان اجاره بهای واحدهای اداری خود را به دلخواه خود محاسبه می‌کنند.

وی درباره ارزش متفاوت واحدهای اداری تصریح کرد: واحدهای اداری با سند اداری در مقایسه با واحدهای اداری با موقعیت اداری گران‌تر و علاوه براین واحدهای اداری با موقعیت اداری نسبت به واحدهای مسکونی با کاربری اداری گران‌تر است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین