کد خبر: ۲۰۸۸۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۹

شیلی: هرگونه حمله به سوریه به اجازه سازمان ملل نیاز دارد

وزیر خارجه شیلی اعلام کرد هرگونه اقدام نظامی علیه کشور سوریه باید با کسب مجوز سازمان ملل صورت گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان«ال کومرسیو»؛  آلفردو مورنو، وزیر خارجه شیلی در مصاحبه‌ای خبری اعلام کرد که هرگونه حمله به کشور سوریه می‌بایست از سوی سازمان ملل متحد مجوز داشته باشد.

مورنو در خصوص استفاده سلاح‌های شیمیایی در سوریه گفت: این مسئله مهمی است که می‌بایست با دقت فراوان مورد بررسی قرار گرد.

وی در ادامه افزود: استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه شهروندان نقض حقوق بشر به‌شمار می‌رود و با قوانین بین المللی نیز در تناقض قرار دارد و می بایست به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر خارجه شیلی در ادامه نتایج تحقیقات بازرسان سازمان ملل متحد در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه برای تصمیم‌گیری در مورد این کشور عرب زبان را الزامی دانست و گفت: نتایج این تحقیقات سرنوشت سوریه را تعیین می‌کنند.

در چند روز اخیر مقامات کاخ سفید و متحدانش به بهانه استفاده رژیم اسد از سلاح های شیمیایی در حال بررسی دخالت نظامی در سوریه به سر می‌برند.

پارلمان بریتانیا با پیشنهاد دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور برای حمله احتمالی به سوریه مخالفت کردند. فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه نیز که از متحدان پر و پا قرص آمریکا به شمار می‌رود خاطر نشان کرده است که اگر پارلمان با این پیشنهاد مخالفت کنند از همکاری با آمریکا دست خواهد کشید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین