کد خبر: ۲۰۸۸۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۶

علی جنتی: هنوز صحبتی برای تغییر معاون مطبوعاتی انجام نشده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای توسعه زیرساخت‎های فرهنگی در کشور برنامه جدی داریم و باید در این راستا فرصت‎های برابر ایجاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی جنتی در جمع خبرنگاران با بیان این که ممیزی کتاب یک امر حاکمیتی است و نمی‎توان آن را حذف کرد افزود: ممیزی را قبل از نشر به بعد از نشر منتقل می‎کنیم و معنای این امر این است که خود ناشران مراقب باشند که ضوابط رعایت و خلافی صورت نگیرد.

او ادامه داد: بعد از نشر، وزارت فرهنگ و ارشاد وظیفه دارد بررسی‎های لازم را انجام و اگر احیاناً مشکلاتی وجود دارد آن را مرتفع کند.

جنتی درباره مالیات ناشران افزود: تا کنون راجع به این مهم صحبتی نشده؛ باید از ناشران حمایت کرد تا ورشکست نشوند چرا که با توجه به گرانی کاغذ، مواد و دستگاه‎های چاپ و دستمزدهایی که پرداخت می‎شود این قشر با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‎کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حتی ناشران بزرگی که 40 تا50 سال سابقه نشر دارند از وضعیت نامناسبی برخوردارند که باید به آن‌ها توجه ویژه شود.

جنتی درباره توسعه زیرساخت‎های فرهنگی در کشور بیان کرد: در این راستا برنامه‎ای جدی داریم و باید فرصت‎ها و زیرساخت‎های فرهنگی برابری ایجاد کرد و در عدالت فرهنگی نیز امکانات فرهنگی هم‎چون سالن سینما و کتابخانه‎ها و سایر مراکز فرهنگی را به دورترین نقاط محروم برد.

وی درباره معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای تغییر این معاونت فعلاً صحبتی نشده است.

به گزارش ایسنا، جنتی بیان کرد: معاون مطبوعاتی عنصری بوده که ساختار را تقویت خواهد کرد، باید از این معاونت ارزیابی صورت گیرد بعد نظر خواهم داد.

این وزیر دولت یازدهم با اشاره به انتصاب معاون فرهنگی، یادآور شد: بعد از این انتصاب توجه ویژه‌ای به مساله چاپ و نشر و مشکلات ناشران خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین