کد خبر: ۲۰۸۹۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳

برنامه گالری‌های تهران

گالری‌ها و فرهنگسراهای تهران، با برپایی نمایشگاه‌هایی از هنرمندان سطح کشور، میزبان علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ خواهند بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: روز جمعه - ۱۵ شهریور - از ساعت 16 تا 21 شب نمایشگاهی از عکس‌های کوشا قربانی با عنوان «آوار می‌خندد»، با موضوع کودکان روستاهای زلزله‌زده‌ آذربایجان در گالری محسن افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، نمایش این آثار که در ۱۶ قاب چیدمان شده استف تا روز 20 شهریورماه در گالری محسن واقع در تهران - خیابان ظفر - کوچه ناجی - خیابان فرزان - خیابان نوربخش - بلوار مینا - پلاک ۴۲ ادامه دارد.

** گالری نقش جهان

گالری نقش جهان از روز جمعه میزبان فیگوراتیوهای مهشاد مهر با عنوان "نقش جان" است. در این نمایشگاه 12 اثر از وی که بیانگر حالات درونی انسان است، با ابعاد مختلف در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. گالری نقش جهان واقع در نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی 2، شماره 9 تا روز 20 شهریور پذیرای علاقه‌مندان به هنر است.

** گالری ایده

گالری ایده از فردا (جمعه)‌میزبان نمایشگاه آثار علیرضا جوادی و وجیهه رجاییه با عنوان «کمی نزدیک‌تر بیا» است. نمایشگاه آثار علیرضا جوادی و وجیهه رجاییه در برگیرنده 14 اثر انتزاعی و خط نقاشی از این دو هنرمند است. این نمایشگاه از ساعت 16 روز جمعه 15 افتتاح و تا 21 شهریورماه ادامه دارد. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 17 به گالری ایده واقع در خیابان کریم‌خان، خردمند شمالی، خیابان هجدهم شماره 26 مراجعه کنند.

** نگارخانه ایوان

نمایشگاه نقاشی و نقاشی‌خط با عنوان "پیوند سنت و نوگرایی" عصر روز جمعه در نگارخانه ایوان برپا می شود. در این نمایشگاه 35 اثر از تابلوهای این نمایشگاه، همه روزه از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه ایوان در خیابان آفریقا، چهارراه شهید حقانی، کوچه کمان، شماره 25 ساختمان مرکزی انتشارات علمی و فرهنگی از ساعت 16 الی 20 برپا است.

** نگارخانه‌ی فرهنگسرای شفق

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «پرتره طبیعت» که از عصر سه‌شنبه - ۱۲ شهریورماه - در محل نگارخانه‌ فرهنگسرای شفق افتتاح شده، تا روز 20 شهریور ماه برپا خواهد بود.

نورا نجفی، مونا نوایی، احسان لطیفی، امیر ملکی و مهدی حبیب‌زاده عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند. در نمایشگاه «پرتره طبیعت»، ۳۳ عکس با موضوع طبیعت در اندازه‌های ۵۰×۵۰، ۵۰×۷۰ و ۶۰×۴۰ به نمایش درمی‌آیند. این نمایشگاه همه‌روزه به جز ایام تعطیل و از ساعت 9 تا ۱۹ در نگارخانه شفق، واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، کوچه ۲۱، ضلع شمالی پارک شفق پذیرای علاقه‌مندان است.

** نگارخانه کمال‌الملک

نمایشگاهی با عنوان «یک دم نور» از عکس‌های هادی صمدی که حاصل دو سال عکاسی از نمایش‌های اجرا‌ شده توسط هنرمندان تئاتر در شهریار است، در نگارخانه کمال‌الملک فرهنگسرای استاد شهریار برگزار ‌شده است. در این نمایشگاه، ۶۰ فریم عکس در ابعاد ۳۰ در ۴۵ در معرض دید عموم قرار گرفته است. این نمایشگاه که ۱۲ شهریورماه جاری افتتاح شده تا ۲۰ شهریورماه همه روزه از ساعت 9 تا 20 در نگارخانه کمال‌الملک به نشانی شهریار، خیابان ولیعصر، فرهنگسرای استاد شهریار برپا خواهد بود.

** گالری هما

نمایشگاه عکس‌های علیرضا چیتایی با عنوان «کُنش درون» در گالری هما افتتاح می‌شود. عکس‌های این نمایشگاه شامل 14 قطعه از فتومونتاژهای وی در ابعاد 70 در 100 سانتی‌متر است. عکس‌ها مجموعه‌ای از حیوانات تاکسیدرمی است که حالات مختلفی را از آن‌ها به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه «کنش درون» از 15 تا 26 شهریور ماه در گالری هما به آدرس خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد ۱ از ساعت 11 تا 19 برپاست.

** گالری هوم

نمایشگاه نقاشی فرشته پزشکی با عنوان «باطل شد» از 15 شهریور ماه در گالری هوم افتتاح می‌شود. این نمایشگاه از 15 تا 24 شهریور ماه در گالری هوم به آدرس خیابان قائم مقام فراهانی، بالاتر از شهید مطهری، کوچه چهارم، پلاک 2 برپا خواهد بود.

** گالری «نی»

در نخستین سال وقوع زلزله آذربایجان‌شرقی، برای همدردی با آسیب دیدگان این حادثه، نمایشگاه عکسی در گالری «نی» سازمان فرهنگی هنری فارسی‌زبانان (ای آی تی) برپا می‌شود. این نمایشگاه دربرگیرنده حدود ۳۰ عکس‌ سیاه و سفید در ابعاد بزرگ ۱۰۵ در ۷۵ و ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتیمتری از مهدیه میرحبیبی است که از شانزدهم شهریور ماه جاری از ساعت ۱۷ گشایش می‌یابد. این نمایشگاه تا ۲۲ شهریورماه جاری از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در نگارخانهٔ «نی» واقع در خیابان موحددانش (اقدسیه)، شرق به غرب، بعد از سباری (آجودانیه)، کوچه نیلوفر، پلاک ۳، سازمان فرهنگی هنری فارسی زبانان ادامه دارد.

** گالری افرند

نمایشگاهی از آثار نقاشان معاصر اصفهان برای اولین بار در تهران و در گالری افرند برپا می‌شود. از 10 هنرمندی که در این نمایشگاه حضور دارند، 9 نفر دارای تحصیلات آکادمیک در زمینه‌ی هنر نقاشی هستند. برای آشنایی مخاطب با سبک کار این هنرمندان، از هر نفر حداقل دو اثر در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. نمایشگاه گروهی نقاشان معاصر اصفهان از 15 تا 22 شهریور ماه در گالری افرند به آدرس یوسف آباد، جهان‌آرا، خیابان نوزدهم، بعد از تقاطع اشک شهر، شماره 48 برپاست.

** گالری گلستان

بیست‌ویکمین نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند»، روز جمعه در گالری گلستان برپا می‌شود. این دوره‌ی نمایشگاه با حضور 177 اثر از 163 هنرمند برگزار می‌شود. این رویداد که از سال 71 هر تابستان در گالری گلستان برپا می‌شود، آثاری از هنرمندان پیشکسوت و جوان را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. در این دوره، کارهای خوبی از هنرمندان معروف ایرانی در نمایشگاه به نمایش درخواهد آمد که از آن‌ها می‌توان به محمد احصایی، حسین زنده‌رودی، پروانه اعتمادی، غلامحسین نامی و اردشیر محصص اشاره کرد. نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» از 15 شهریور تا 14 مهرماه در گالری گلستان به آدرس خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 برپاست.

** تالار استاد ممیز خانه‌ هنرمندان

نمایشگاهی از 14 سال فعالیت هنری فارغ‌التحصیلان رشته‌ی مجسمه‌سازی دانشگاه هنر تهران به انتخاب کورش گلناری، در خانه‌ی هنرمندان ایران برپا می‌شود. نمایشگاه آثار فارغ‌التحصیلان مجسمه سازی دانشگاه هنر تهران، از 12 تا 21 شهریور ماه در تالار استاد ممیز خانه‌ی هنرمندان ایران از ساعت 17 الی 20 میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

** گالری لاله

مجموعه نقاشی‌های رضا بی‌گناه با عنوان «خاطرات گمشده» روز جمعه در گالری لاله افتتاح شد. بیشتر کارهای بیگناه تلفیقی از فیگوراتیو و انتزاعی است که فضای ذهنی خودش را خلق کرده است. در این نمایشگاه 20 اثر از وی با ابعاد مختلف و از اندازه 30×40 تا 100×70 که به شکلی نوستالژیک است در معرض دید عموم قرار دارد. نمایشگاه «خاطرات گمشده» که روز هشتم شهریورماه افتتاح شد، تا روز 20 شهریور از ساعت 10 صبح تا 7 بعدازظهر در گالری لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله دایر است.

** زیرزمین دستان

مجموعه مجسمه‌های محمد حسین غلامزاده با عنوان «آینه» در «زیرزمین دستان»، روز جمعه هشتم شهریورماه، افتتاح می‌شود. در «زیر زمین دستان» هفت اثر فیگوراتیو وی تا روز 18 شهریور در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. زیر زمین دستان واقع در خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک 6 پذیرای علاقه‌مندان به هنر است.

** موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه گروهی مکتب سقاخانه عصر روز سه‌شنبه - 29 مردادماه - با حضور مقامات فرهنگی هنری، مسؤولان، استادان و هنرمندان در محل موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد. برای اولین‌بار، آثار مکتب سقاخانه در هر هشت گالری این مجموعه به نمایش درآمده است. در این نمایشگاه بیش از 95 اثر از هنرمندان مکتب سقاخانه از جمله منصور قندریز،‌ حسین زنده‌رودی، فرامرز پیلارام، مسعود عربشاهی، پرویز تناولی، ناصر اویسی، ژازه طباطبایی و صادق تبریزی روی دیوار رفته است. نمایشگاه مروری بر آثار جنبش سقاخانه در موزه هنرهای معاصر تهران تا روز 21 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

** موزه‌ عکسخانه‌ شهر

نمایشگاهی با عنوان «محمدحسن میرزا: آخرین ولیعهد قاجار» در موزه‌ عکسخانه‌ شهر گشایش یافته است. این نمایشگاه شامل 36 پرتره از محمدحسن میرزا، فرزند محمدعلی شاه قاجار است. عکاس این مجموعه، شخصی به نام یوسف خان یا "هوسپ خان هوسپیناس"، از عکاسان معروف ارمنی در اواخر دوره‌ قاجار در تبریز بوده است. این نمایشگاه تا 23 شهریور از ساعت 9 تا 17 برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند به موزه‌ی عکسخانه‌ شهر به آدرس میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز مراجعه کنند.

** کافه گالری

نمایشگاه عکس‌های تلفیقی مهراد مسلمیان با عنوان «شهر پارازیت» از روز جمعه 8 شهریور در کافه گالری باغ فردوس برپا شده است. این نمایشگاه از 8 تا 18 شهریور ماه از ساعت 17 تا 21 میزبان علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

** نگارخانه آرته

نگارخانه آرته از روز جمعه 15 شهریورماه به مدت دو روز میزبان نمایشگاه گرافیتی و استریت‌آرت گروه دژ با عنوان " بعدهای آبی" است. گالری آرته واقع در ونک، خیابان ملاصدرا، کردستان جنوب، شیراز جنوبی، پایین تر از همت، بلوار علی خانی، 20 متری گلستان، 12 متری دوم، شماره 3 تا روز 17 شهریورماه میزبان علاقه‌مندان است.

** نگارخانه اعتماد

نمایشگاه آثار کیمیا رهگذار از هشت شهریورما میهمان گالری اعتماد است. این نمایشگاه تا روز 19 شهریور در گالری اعتماد واقع در نیاوران، خیابان صادق قمی، خیابان بوکان ، دوراهی سمت راست ، شماره 4 ادامه می‌یابد.

** نگارخانه ساربان

نگارخانه ساربان نیز از روز 8 شهریور تا 18 شهریور میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان " پنجره ای دیگر " خواهد بود. این گالری واقع در خیابان بهشتی، خیابان صابونچی ( مهناز )، کوچه مهماندوست، شماره 8 است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین