کد خبر: ۲۰۹۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱

حرکت ناوهای چین و کشتی روسیه با "محموله ویژه" به سمت سوریه

دولت چین نیز همانند روسیه ناوهایی به دریای مدیترانه فرستاده است تا به صورت صلح‌آمیز اقدامات ناوهای آمریکایی را که از سوی باراک اوباما برای انجام حمله نظامی به سوریه اعزام شده‌اند، تحت کنترل داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا،‌ به نقل از پایگاه خبری اینفووارز، دولت چین همچنین آمریکا را به توجه بیش از حد نسبت به سوریه متهم کرده و گفته که دولت واشنگتن قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

دولت پکن ناوهایی را به نزدیکی ساحل سوریه و به منظور نظارت بر اقدامات ناوهای روسی و آمریکایی مستقر در منطقه اعزام کرده است و این در حالی صورت گرفته که تنش‌ها در بحبوحه آماده شدن آمریکا برای انجام حمله احتمالی نظامی علیه سوریه که گفته‌ می‌شود به‌زودی صورت می‌گیرد، افزایش یافته است.

وب سایت خبری تلگرافیست، متعلق به روسیه گزارش داد که ارتش آزادی بخش خلق چین یک ناو را به سمت دریای مدیترانه اعزام کرده و این ناو از طریق دریای سرخ به سمت کانال سوئز در حرکت است.

براساس گزارش‌های منتشر شده این ناو برای انجام یا حضور در اقدامات خصمانه به منطقه اعزام نشده است اما احتمالا برای نظارت بر فعالیت‌های ناوهای آمریکایی و روسی به نزدیکی ساحل سوریه اعزام شده است.

گزارش‌های خبری حاکی از آن است که ارتش چین چند ناو دیگر را به منطقه اعزام کرده است اما از هویت آنها اطلاعی در دست نیست.

از سوی دیگر شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد، قرار است یک کشتی روسی دیگر به جمع ناوهای مستقر در منطقه به سمت سواحل سوریه حرکت کند. گفته می‌شود که این کشتی حامل "محموله ویژه" است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین