کد خبر: ۲۰۹۱۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱

محمدرضا خاتمی: فعالیت حزب مشارکت قانونی است

دکتر سید محمدرضا خاتمی، دبیرکل پیشین جبهه مشارکت ایران اسلامی و عضو ارشد این حزب اصلاح‌طلب که عصر پنج‌شنبه، 14 شهریور 92، به منظور شرکت در همایش سراسری تقدیر از اعضای ستادهای ملی جوانان اصلاح‌طلب، در شهر کرد حضور یافته بود، در گفت و گویی اختصاصی به سوال خبرنگار خبرگزاری تدبیر درخصوص وضعیت حقوقی این حزب و آینده فعالیت آن پاسخ داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: خاتمی گفت:«مسأله جبهه مشارکت یک مسأله سیاسی است. تنها حکمی که به لحاظ حقوقی علیه جبهه مشارکت وجود دارد، حکم ابطال رأی کمیسین ماده 10 احزاب و اجازه فعالیت برای حزب مشارکت است. بعد از آن نه دادگاهی برای جبهه مشارکت تشکیل شده و نه حکمی به این حزب ابلاغ شده است».

وی تصریح کرد: «به لحاظ حقوقی، جبهه مشارکت رسمی و قانونی است و می‌تواند کلیه فعالیت‌های خود را انجام دهد».

نایب رییس مجلس ششم افزود: «در طول چهار سال گذشته با فشارها و رفتارهای غیرقانونی، نظیر دستگیری‌ها، پلمب دفتر حزب و تحت فشار قراردادن نیروهای ما در جاهای مختلف سعی کردند که جلوی فعالیت‌های جبهه مشارکت را بگیرند».

دکتر خاتمی ادامه داد: «با توجه به شرایط جدیدی که ایجاد شده و فضای نسبتاً بازی که پدید آمده – و امیدواریم که فضا بیشتر از این هم باز شود- و تعهدی که دولت نسبت به قانون‌گرایی دارد، امیدواریم بتوانیم فعالیت‌های گسترده و همه‌جانبه خودمان را انجام دهیم».

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تدبیر مبنی بر این‌که آیا فعالیت‌های حزب مشارکت را از سر گرفته‌اید یا خیر گفت:«فعالیت‌های حزب هیچ‌گاه تعطیل نبوده و در شرایط جدید، امکان گسترده‌ترشدن‌اش وجود دارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین