کد خبر: ۲۰۹۲۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷

قتل شوهر صيغه اي براي فرار از شکنجه

زن جواني که براي فرار از شکنجه‌هاي همسر صيغه اي اش دست به قتل او زده بود با رضايت اولياي دم از مجازات قصاص نجات يافت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صبح 22 خرداد سال گذشته زن جواني در تماس با پليس از قتل همسر صيغه اي خود خبر داد. در ادامه تيمي از ماموران در آپارتمان اين زن حاضر شده و با جسد مرد جواني روبرو شدند که با ضربه‌هاي کارد به قتل رسيده بود. آثار به هم ريختگي داخل خانه حکايت از درگيري قاتل و مقتول داشت.

در ادامه با حضور تيم جنايي، کارآگاهان به تحقيق از زن 29 ساله به نام فرناز پرداختند که او با اعتراف به اين جنايت گفت مقتول به نام رضا همسر صيغه اي من بود. او قصد کشتن من را داشت که در دفاع از خود مجبور شدم او را با ضربه‌هاي کارد از پا درآورم.

پس از تحقيقات مقدماتي، جسد براي تعيين علت مرگ به پزشکي قانوني منتقل شد. درحالي که تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت اولياي دم مقتول به مراجعه به دادسرا رضايت خود را اعلام کردند. در ادامه نيز پرونده براي رسيدگي به اتهام قتل از جنبه عمومي جرم به شعبه 113 دادگاه کيفري استان تهران فرستاده شد.

فرناز روز چهارشنبه در حضور 5 قاضي جنايي پاي ميز محاکمه ايستاد که در دفاع از خود گفت: 3 سال قبل هنگامي که در شب چهارشنبه سوري در بالکن خانه ام آتش روشن کرده بودم همسايه‌ها به خاطر آتش افروزي از من شکايت کرده و مدتي در بيمارستان رواني روزبه بستري بودم. در اين مدت مقتول که همسايه مان بود به ملاقاتم مي‌آمد و هر روز هديه اي مي‌خريد اما من هداياي او را به بيرون پرت مي‌کردم. او با رفتارش توانست اعتماد مرا جلب کند و ما به صورت 99 ساله صيغه خوانديم.

قاضي: چرا عقد دائم نکرديد؟

متهم به قتل: اگر نام او به عنوان همسر در شناسنامه ام مي‌آمد ديگر نمي‌توانستم مستمري پدرم را دريافت کنم. وقتي من و رضا ازدواج کرديم رفتار او تغيير کرد و سر هر موضوعي من را کتک مي‌زد. بعد ازدو سال به خاطر رفتار او تصميم گرفتيم جدا از هم زندگي کنيم. من رضا را ديگر به خانه ام راه نمي‌دادم و اختلافات ما خيلي جدي شده بود. يک روز که با رضا در مقابل خانه ام قرار داشتم ماموران او را به اتهام حمل مواد مخدر دستگير کردند. همسرم تصور مي‌کرد من موضوع را به پليس اطلاع داده ام به همين خاطر بعد از آزادي از زندان شبانه سراغ من آمد. او دست و پايم را بست و 12 ساعت من را به شدت کتک مي‌زد. در يک لحظه که دستهايم را باز کرده بود فرار کردم و به آشپزخانه رفتم و او هم با يک چاقو سراغم آمد و مي‌خواست من را بکشد و من در دفاع از خود او را کارد آشپزخانه کشتم وقتي به خودم آمدم او ديگر نفس نمي‌کشيد. به همين خاطر با پليس تماس گرفتم.

به گزارش ابتکار،پس از دفاعيات متهم و وکيل مدافعش، قضات دادگاه وارد شور شده و زن جوان را به زندان محکوم کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین