کد خبر: ۲۰۹۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۴

ظریف: باید چهره واقعی و صلح‌طلب ایران را به جهان معرفی کنیم

با تودیع محمد مهدی آخوندزاده، سید عباس عراقچی از معاونت آسیا و اقیانوسیه به معاونت امور بین‌الملل نقل مکان کرد و ابراهیم رحیم‌پور هم سمت معاونت آسیا و اقیانوسیه را برعهده گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم تودیع و معارفه قائم مقام و معاونان اداری و مالی، امور بین‌الملل، آسیا و اقیانوسیه، اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، پیش از ظهر شنبه با حضور دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و جمعی از مدیران این وزارت‌خانه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم مهندس برقعی، سمت قائم مقامی وزارت امور خارجه را به مرتضی سرمدی تحویل داد. مهدی دانش یزدی نیز جایگزین کمالوندی در معاونت اداری و مالی شد. مجید تخت روانچی مسوولیت معاونت اروپا و آمریکا را پس از خاجی بر عهده گرفت، با تودیع محمد مهدی آخوندزاده، سید عباس عراقچی از معاونت آسیا و اقیانوسیه به معاونت امور بین‌الملل نقل مکان کرد و ابراهیم رحیم‌پور هم سمت معاونت آسیا و اقیانوسیه را برعهده گرفت.

حسین امیرعبدالهیان در معاونت عربی و آفریقا، حسن قشقاوی در معاونت کنسولی و مجلس و هادی سلیمانپور در ریاست مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه ابقا شدند.

دکتر محمد جواد ظریف در این مراسم با اشاره به این که تغییر و تحول در وزارت امور خارجه امری پیوسته و همیشگی است، گفت: ما در چند هفته گذشته بررسی‌های جامعی برای استفاده از نیروهای مجرب و تازه نفس در بخش‌های مختلف وزارت خارجه انجام داده‌ایم و تلاش‌مان این بوده است که از توان داخلی وزارت امور خارجه بیش‌ترین بهره را ببریم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حساسیت شرایط بین‌المللی و وظائف مدیریت و کارکنان وزارت امور خارجه برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی بدون ذره‌ای عقب‌نشینی از حقوق ملت بزرگ ایران، خاطرنشان کرد: ما می‌بایست چهره نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران را از میان غبارهایی که جنگ افروزان و جنگ طلبان در گوشه و کنار دنیا برپا کرده‌اند، خارج کنیم و چهره واقعی و صلح‌طلب ایران را به جهان معرفی کنیم. این وظیفه‌ای است که بر دوش همه کارکنان وزارت امور خارجه قرار دارد.

ظریف به واگذاری مسوولیت مذاکره در مورد پرونده هسته‌یی به وزارت امور خارجه هم اشاره کرد و افزود: همه ما در وزارت امور خارجه باید با جدیت این مسوولیت را بپذیریم و تمامی معاونت‌ها و بخش‌های کارشناسی وظیفه دارند در پیگیری روابط دوجانبه، امور بین‌الملل، دیپلماسی عمومی و دیپلماسی مسیر دوم تلاش کنند که تصویر غلط ارائه شده از برنامه هسته‌یی صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران را بزدایند و وجوه صلح‌آمیز آن را به مخاطبان بشناسانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین