کد خبر: ۲۰۹۳۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲

تظاهرات تونسی‌ها علیه دولت و تاکید نخست‌وزیر بر باقی‌ماندن در قدرت

هزاران تونسی روز شنبه با برگزاری تظاهراتی برکناری نظام حاکم در این کشور را خواستار شدند. این در حالی است که نخست‌وزیر موقت تاکید کرد که نماینده‌ای برای همه تونسی‌ها است و حاضر نیست کناره‌گیری کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، هزاران شهروند تونسی تظاهراتی را با شعار "سرنگونی نظام" در تونس، پایتخت این کشور برگزار کردند.

این تظاهرات همزمان با چهلمین روز ترور محمد البراهمی، فعال مخالفان تونسی و در اعتراض به اقدامات یک‌جانبه جنبش النهضه، جریان حاکم در تونس برگزار شد.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی از جمله "البراهمی شهید است و ما راه او را دنبال می‌کنیم" و "النهضه مشروعیتی ندارد" خواهان برکناری نظام حاکم در این کشور شدند. در این تظاهرات پرچم‌های تونس و تصاویر محمد البراهمی حمل می‌شد.

جبهه نجات ملی، از گروه‌های مخالف تونس نیز چهلمین روز ترور البراهمی را آغاز مرحله‌ای جدید برای بسیج شدن جهت براندازی دولت و انحلال مجلس موسسان تونس خواند.

علاوه بر این یک منبع نزدیک به جبهه نجات ملی اعلام کرد، شماری از نمایندگان مخالف مجلس موسسان تونس قصد دارند دست به اعتصاب غذا بزنند.

در همین حال، علی العریض، نخست‌وزیر تونس اعلام کرد که نخست‌وزیر همه شهروندان تونسی‌ است و حاضر نیست کشور را به "مسیری نامعلوم و سرنوشتی نامشخص" واگذار کند.

وی گفت: این وظیفه ملی و قانونی ما است که برای کشور تلاش کنیم و همه اینها برای تامین نافع کشور است.

وی ادامه داد: ما دولتی متعلق به همه تونسی‌ها هستیم و اجازه نمی‌دهیم که در غیابمان کشور به مسیری نامعلوم و سرنوشتی مبهم کشیده شود.

نخست‌وزیر تونس در ادامه تاکید کرد: اگر منافع کشور اقتضا کند که دولت استعفا دهد دولت همین فردا استعفای خود را تقدیم خواهد کرد چرا که ما آماده هرگونه فداکاری برای کشور هستیم.

به گزارش ایسنا،العریض در ادامه از سازمان‌های مدنی و نهادهای اجتماعی خواست تا در مذاکرات ملی برای حل بحران تونس مشارکت کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین