کد خبر: ۲۰۹۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹

خداحافظی آصف علی زرداری با کاخ ریاست‌جمهوری

«آصف علی زرداری» رئیس‌جمهور پاکستان پس از پنج سال حکومت در این کشور، امروز کاخ ریاست جمهوری را ترک می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  امروز 8 سپتامبر (17 شهریور) آخرین روز حضور آصف علی زرداری به عنوان رئیس‌جمهور در کاخ ریاست جمهوری این کشور است.
 
آصف علی زرداری اولین رئیس‌جمهور پاکستان است که توانسته مدت قانونی پنج ساله خود را به پایان برساند و طی مراسمی پست ریاست‌جمهوری را به یک رئیس‌جمهور منتخب دیگر واگذار کند.
 
این در حالی است که به طور معمول روسای جمهور پاکستان بر اثر کودتای نظامی مجبور به کناره‌گیری از قدرت می‌شدند.
 
زرداری 9 سپتامبر سال 2008 میلادی و پس از استعفای «پرویز مشرف» حاکم نظامی سابق پاکستان، به عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور انتخاب شد.
 
زرداری در سخنان خود بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری در گفت و گو با رسانه‌ها ابراز داشت: بالاترین مقام کشور را در اختیار داشتم دیگر آرزو ندارم نخست وزیر یا رئیس‌جمهور باشم.
 
وی افزود: به جهت کارهایی که نتوانستم برای مردم انجام دهم تأسف می‌خورم، زرداری تصریح کرد: از اینکه مسئولیت سنگین خود را با موفقیت به پایان رسانده‌ام احساس آرامش و راحتی می‌کنم.
 
رئیس‌جمهور تأکید کرد: تمایلی به پست و مقام بالا ندارم و بقیه عمر را صرف احیا و تقویت «حزب مردم پاکستان» خواهم کرد، بزرگترین افتخارم در دوره ریاست‌جمهوری تصویب قوانین جدید و راه‌اندازی موسسه خیریه بی‌نظیر بوتو است.
 
وی بیان کرد: قبول دارم که اشتباهاتی کردم و و مجبور شدم شکست‌هایی را هم تحمل کنم اما هدفم خدمت به مردم بود، 11 سال زندان به من آموخت که برای انجام برخی کارها باید صبر کرد و ثابت قدم بود همین امر باعث شد بتوانم دوره ریاست‌جمهوری خود را به پایان برسانم.
 
رئیس‌جمهور پاکستان قرار است بعد از اتمام دوره مسئولیتش عازم لاهور شده و بار دیگر ریاست حزب مردم را برعهده گیرد. مراسم تحلیف «ممنون حسین» رئیس‌جمهور جدید پاکستان فردا برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین