کد خبر: ۲۰۹۵۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

آمار دقیق بیکاری را نمی‌دانم/ پایه‌های آماری کشور را جابه‌جا کردند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آمارهای دست‌کاری شده و نادرست در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: از لحاظ بهره‌وری شرایط خوبی را نداریم و من الان نمی‌دانم دقیقا چقدر بیکار در کشور وجود دارد زیرا پایه‌های آماری جابه‌جا شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی ربیعی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح متمرکز 123 طرح تعاونی هشتمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان اصفهان اظهار داشت: از وظایفی که در قبال مردم داریم گاهی می‌ترسم اما ما برای رسیدن به موفقیت راهی جز با هم بودن نداریم.

وی در ادامه افزود: ما برای دستیابی به این موفقیت باید به روزهای انقلاب و آرمانهایی که کارگران در آن زمان داشتند رجعت کنیم.

وزیر تعاون، کار ور رفاه اجتماعی با بیان اینکه ناچاریم ریاکاری و چند نوع حرف زدن را کنار بگذاریم چرا که فرصت آزمون و خطا وجود ندارد، گفت: اگر به همان روح حاکم بر اوایل انقلاب اسلامی بازنگردیم با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه اکنون درآمد قابل توجهی و نیز بودجه‌ای برای محقق شدن نداریم ، می‌توان نتیجه گرفت در سایه فهم دولت تدبیر و امید به مشکلات وارد شویم و اگر به موفقیت‌های لازم دست پیدا نکنیم شاید دیگر فرصت بسیاری برای خدمت پیدا نکنیم.

افزایش طبقه متوسط نتیجه رفاه اجتماعی است

ربیعی تصریح داشت: یکی از شاخصه‌های انقلاب ما در کنار محرومان بودن است و مسئله ای که امروز ما به آن نیاز داریم کم کردن آسیبها و دینی و اخلاقی کردن جامعه است.

وی ادامه داد: رفاه اجتماعی زمانی حاصل می‌شود که بنابر نظر امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، طبقه متوسط جامعه افزایش یابد و نه دست‌هایی که برای گرفتن کمک دراز شده باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: رفاه و عدالت اجتماعی اقتضاء نمی‌کند که طبقه پایین جامعه را گسترش دهیم چرا که در این صورت مسیر دشواری را در حل مسئله فقر خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی از 72 میلیارد دلار درآمد دیگر خبری نیست، گفت: اقتصاد در حال حاضر هم رکود و هم تورم را تجربه می‌کند و دیگر نه سیاست انقباضی و نه سیاست انبساطی در اقتصاد نیز جوابگوی این وضعیت نیست.

ربیعی افزود: در شرایط کنونی اگر درصدد کاهش وابستگی هستیم باید کلیدی‌ترین راه‌حل که همانا طبق فرمایش رهبری، توکل بر خداوند است را در پیش گیریم.

آمار دقیق بیکاری کشور را نمی‌دانم

وی اظهار داشت: تحریم هزینه عزت یک جامعه است که باید با تدبیر آن را تبدیل به یک نوع گرایش پرعزت کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه همه همت این است که رنج زندگی مردم را کم کنیم، گفت: بنده با خدای خود عهد کرده‌ام که یک لحظه از عمرم را برای آن چیزی که خیر عمومی در آن نیست، صرف نکنم.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از سیاست‌زدگی در انتصابات ، گفت: با انتخاب نوربخش به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی، عرصه سیاسی‌ کردن را از تلاش برای محرومان جدا کردیم.

ربیعی همچنین به آمارهای دست‌کاری شده و نادرست در سال‌های اخیر اشاره داشت و افزود: از لحاظ بهره‌وری شرایط خوبی را نداریم و من الان نمی‌دانم دقیقا چقدر بیکار در کشور وجود دارد چرا که پایه‌های آماری جابه‌جا شده است.

تعاون از زمانی آسیب دید که دولت در آن دست‌کاری کرد

وی به لزوم اصلاح ساختار و فرهنگ کار در جامعه تاکید داشت و گفت: تلاش ما این است که اعتقاد به این باور که اگر فردی آجر روی آجر گذاشت خدا او را دوست دارد، در جامعه مجددا نهادینه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته کار روزانه هشت ساعت است، اظهار داشت: ما نیز برای اصلاح در امور کار کشور باید به سمت هشت ساعته شدن ، کار در روز پیش رویم.

وی با بیان اینکه دیگر فرصت راه رفتن غلط را نداریم، یادآور شد: هم‌اکنون دنیا با نخبگان اداره می‌شود و ما نیز باید روابط و مناسباتی را در کشور اسجاد کنیم که در بخش تعاونی نخبگی جایگزین شود.

ربیعی با اشاره به اینکه باور به تعاون اولِ راه تعاون است، اظهار داشت: تعاون از زمانی آسیب دید که دولت در آن دست‌کاری کرد.

وی افزود: در شرایط تحریم فروش نفت ایران و نیز 10 برابر شدن سرمایه در گردش مردم باید برنامه‌ریزی‌ها به سوی اطمینان به مردم برای سرمایه‌گذاری در فضای کسب و کار باشد.

 مسیرهای طی شده برای پر اهمیت کردن دفترچه‌های تامین اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: خصوصی سازی را باید با تعاون گره بزنیم البته تعاونی‌ها مشکلاتی نیز دارند که باید در ابتدا آنها را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مصداق‌های عدالت اجتماعی، پر اهمیت کردن دفترچه‌های درمانی بیماران تحت پوشش تامین اجتماعی است که در این راستا نیز اقداماتی را در این چند روزه اجرایی کرده‌ایم.

ربیعی در همین راستا اظهار داشت: یکی از اقدامات ما در این حوزه، صفر کردن بدهی‌های تامین اجتماعی به داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها بود.

وی از دیگر اقدامات در این حوزه را اصلاح مدیریت در سازمان تامین اجتماعی دانست و با اشاره به این تغییرات ، گفت: این اصلاحات ادامه خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با اقداماتی که در روزهای اخیر انجام شده است از این پس دفترچه‌های تامین اجتماعی بیماران هموفیلی و سرطانی را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.

مسیر توفیق زمانی محقق می‌شود که هر فرد یک شغل داشته باشد

وی به اقدامات وزارتخانه در حوزه اشتغال اشاره داشت و گفت: نگاه به این حوزه با سه‌جانبه گرایی و شرکای اجتماعی که یک نگاه آرمانی است دنبال می‌شود به گونه‌ای که کارگر و کارفما در کنار یکدیگر قرار گیرند.


 به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، ربیعی از دیگر اقدامات در این حوزه را مطالعه برای اصلاح قانون کار دانست و اظهار داشت: مسیر توفیق و جامعه اسلامی زمانی محقق می‌شود که هر فرد یک شغل داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین