کد خبر: ۲۰۹۶۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷

واكسني كه براي تزريق احتياج به سوزن ندارد

محققان موفق به ساخت واكسني شده اند كه براي تزريق به سوزن نياز ندارد و مانند وصله روي پوست قرار مي گيرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محققان دانشگاه ايالتي جورجيا از مدت ها پيش در حال توسعه ميكروسوزن هايي بودند كه در سطح پوست مانند تاتو حل مي شود و تمام واكسن هاي افراد را به موقع و بدون هيچ دردسري به آنان تزريق مي كند. اين روش واكسيناسيون هنوز تكميل نشده كه گروهي از محققان اعلام كردند كه موفق به ساخت وصله اي شده اند كه روي پوست انسان قرار مي گيرد و بدون نياز به سرنگ، واكسن آنفلوآنزا را تزريق مي كند.

مرحله اول اين آزمايش روي موش انجام شده و موش هايي كه به اين روش واكسينه شده اند، به مدت يك سال تمام از بيماري آنفلوآنزا در امان مانده اند.

واكسن آنفلوآنزا از واكسن هايي است كه تا زمان واكسيناسيون بايد در يخچال قرار بگيرد؛ اين وصله به گونه اي طراحي شده است كه ميكروسوزن هاي آن توسط ذراتي شبيه به ويروس پوشش داده مي شوند و نيازي به نگهداري اين وصله و داروي آن در يخچال نيست.

ضخامت سوزن هاي اين وصله دارويي حدود نيم ميليمتر است ( تقريبا به اندازه نيش پشه) بنابراين هنگام قرارگرفتن آن روي پوست به هيچ عنوان دردي احساس نمي شود.

طبق آخرين آمارگيري، تقريبا يك بيستم مردم دنيا از سوزن مي ترسند و به دليل اين ترس به پزشك مراجعه نمي كنند.

به گزارش ايرنا از پايگاه نيچر،گزارش كامل اين دستاورد جديد در شماره اخير نشريه Clinical and Vaccine Immunology به چاپ رسيده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین