کد خبر: ۲۰۹۷۱۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸

توضیحات عجیب اخموترین داور فوتبال ایران

داور فوتبال کشورمان گفت: «در خانه خودمان هم وقتی با فرزندم صحبت می‌کنم به زور لبخند می‌زنم چون ظاهر صورتم به این شکل است.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محسن قهرمانی درباره اظهارات سعید سالارزاده مدافع تیم ملوان، رفتارش با بازیکنان و ...صحبت‌های زیر را انجام داد.

 * سعید سالارزاده مدافع تیم ملوان مدعی شد در صحنه‌ای به شما گفته برنامه 90 نشان می‌دهد بازیکنان سایپا روی او خطا کرده‌اند که شما با الفاظ نامناسب درباره این برنامه واکنش نشان دادید...

- اصلا چنین چیزی نیست. در آن صحنه 2 متر با سالارزاده فاصله داشتم و اصلا به او نرسیدم. وقتی سایپا به گل رسید، سالارزاده در حال اعتراض کردن بود. به سمت این بازیکن حرکت کردم و در 20 متری مدافع ملوان بودم تا به او تذکر یا کارت زرد دهم ولی مازیار زارع کاپیتان ملوان از من خواهش کرد بهتر است از اعتراض سالارزاده بگذرم و بازی را زودتر آغاز کنم.

 * پس این موضوع را قبول ندارید؟

- زارع شاهد آن صحنه است و می‌تواند شهادت دهد. به درخواست او از حرکت به سمت سالارزاده خودداری کردم تا بازی زودتر آغاز شود. اصلا با سالارزاده هم‌کلام نشدم. نمی‌دانم بازیکنان به خدا توجه نمی‌کنند که این چنین صحبت می‌کنند؟ ضمن اینکه در آن صحنه خطایی ندیدم و دستور ادامه بازی دادم.

 * همیشه درباره شما این بحث مطرح بوده که در زمین بداخلاق هستید و چندین بار اتفاق افتاده که بازیکنان، مربیان و سرپرستان اعلام کردند قهرمانی با آنها بد صحبت می‌کند. چه پاسخی به این مسائل دارید؟

- اگر این سوال را 4 سال پیش از من می‌کردید، به راحتی پاسخ می‌دادم.

 * چطور؟

- چون جوان‌تر بودم. هر داوری سال به سال با تجربه‌تر می‌شود و سعی می‌کند در گذشته اگر اشتباهی انجام داده دیگر آن را تکرار نکند. داور مبتدی نیستم که بخواهم کار اشتباهی را دوباره انجام دهم.

 * اما در بازی هفته اول لیگ، مسئولان و بازیکنان تراکتورسازی خیلی به رفتارهای شما اعتراض داشتند.

- به ما اعلام کردند هر کسی از عوامل تیم روی نیمکت رفتار غیرمسئولانه انجام داد، موظف هستیم به آنها تذکر دهیم. با این وجود در هفته اول مستقیم به نیمکت تراکتورسازی تذکر نمی‌دادم و آن را از طریق داور چهارم یا کمک داور به اطلاع آنها رساندم. اگر فیلم بازی را دوباره مشاهده کنید متوجه می‌شوید به هیچ‌وجه در جریان بازی به اصطلاح "ترش" نکردم.

 * اما چهره شما به هنگام داوری طور دیگری نشان می‌دهد؟

- من که نمی‌توانم جراحی پلاستیک انجام دهم. در خانه خودمان هم وقتی با فرزندم صحبت می‌کنم به زور لبخند می‌زنم چون ظاهر صورتم به این شکل است. بازیکن از ضعف‌های خود صحبت نمی‌کند ولی می‌گوید محسن قهرمانی بداخلاقی کرده است. شاید هنگام استارت‌هایی که در زمین می‌زنم اخمی در چهره‌ام به وجود بیاید ولی اصلا به یاد نمی‌آورم که بخواهم با بازیکنی بدرفتاری کرده باشم.

 * ولی با این حال برای همه این سوال پیش آمده که چرا محسن قهرمانی این همه در زمین "اخم" می‌کند.

- روزی نزد راونشناس رفتم و او به من گفت بهتر است مدل موهایت را تغییر دهی و حتی از "ژل موی سر" و "واکس مو" استفاده کنی چون با مدل موهایی که داری همه فکر می‌کنند عصبانی هستی. به دکتر گفتم تاکنون نه به موهایم ژل زدم و نه از این چیزها استفاده کردم. من همین هستم و نمی‌توانم خودم را تغییر دهم. در زندگی یاد گرفتم با خودم روراست باشم. وقتی با خودت روراست باشی به مردم دروغ نمی‌گویی.

 شاید هر کس دیگری اکنون جای من بود این حرف‌ها را نمی‌زد. چهره‌ام به این شکل است و به همین شکل خواهد ماند. دوستی از من پرسید درست است که می‌گویند بازیکنان از تو می‌ترسند؟ پاسخ دادم بازیکنان از قانون تبعیت می‌کنند و سپس با رفتارشان به من احترام می‌گذارند. اگر بخواهم بدرفتاری کنم شان و شخصیتم کجا می‌رود؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین