کد خبر: ۲۰۹۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷

صعود آرژانتین، ایتالیا و هلند به جام جهانی برزیل

شب گذشته تیم‌های آرژانتین، ایتالیا، هلند، آمریکا و کاستاریکا به جمع تیم‌های صعود کننده به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل پیوستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در اروپا، ایتالیا با پیروزی دو بر یک مقابل جمهوری چک، بیست امتیازی شد و برای هیجدهمین بار به جام جهانی صعود کرد. این تیم در شرایطی توانست جمهوری چک را شکست دهد که در پایان نیمه اول یک بر صفر از این تیم عقب بود.

لاجوردی پوشان در ورزشگاه شهر تورین در نیمه دوم با گل جورجیو کیلینی بازی را مساوی کردند و سه دقیقه بعد ماریو بالوتلی که در نیمه اول این بازی عملکرد مناسبی نداشت از روی نقطه پنالتی نتیجه را دو بر یک کرد.

در این گروه بلغارستان و دانمارک برای کسب رتبه دوم با هم رقابت می‌کنند، دانمارک در با پیروزی یک بر صفر مقابل ارمنستان با یک امتیاز بیشتر به رده دوم صعود کرد و بلغارستان هم با برتری دو بر یک مقابل مالتا و با یک امتیاز کمتر در رده سوم این گروه قرار گرفت.

از سوی دیگر، هلند با دو گل رابین فان پرسی، آندورا را شکست داد و با توجه به شکست رومانی مقابل ترکیه، صعود لاله‌های نارنجی به جام جهانی برزیل قطعی شد. ۹ تیم اول گروه‌های نه گانه در اروپا به صورت مستقیم به جام جهانی راه پیدا خواهند کرد و بهترین هشت تیم دوم هر گروه در بازی‌های رفت و برگشت با هم روبه رو خواهند شد تا چهار تیم پیروز به جام جهانی راه یابند.

در آمریکای جنوبی، یاران لیونل مسی با پیروزی پر گل پنج بر دو مقابل پاراگوئه سفر خود به کشور همسایه یعنی برزیل را برای مسابقات جام جهانی در سال آینده قطعی کردند. همچنین، اروگوئه با دو گل کلمبیا را در مونته ویدئو شکست داد تا با توجه به تساوی اکوادور با بولیوی با اکوادور هم امتیاز شود.

به گزارش بی بی سی، چهار تیم به صورت مستقیم از منطقه آمریکای جنوبی به جام جهانی برزیل صعود می‌کنند و تیم پنجم گروه باید با اردن از آسیا به صورت رفت و برگشت بازی کند. در منطقه آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب نیز، آمریکا با پیروزی دو بر صفر مقابل مکزیک موفق شد به برای چهارمین بار متوالی به جام جهانی صعود کند. کاستاریکا هم با تساوی مقابل جامائیکا و با توجه به تساوی پاناما و هندوراس به عنونان تیم دوم منطقه کونکاکاف مسافر جام جهانی برزیل شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین