کد خبر: ۲۰۹۹۶۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
مسوول روابط عمومی اورژانس آذربایجان‌شرقی خبر داد:

گمشدن 7 نفر در جنگل‌های ارسباران

در پی گمشدن هفت نفر در جنگلهای ارسباران، مدیر کل بحران استان گفت: برای پیدا کردن موقعیت دقیق آنها، با مخابرات هماهنگ شدیم تا خط تلفن آنها را ردیابی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مسوول روابط عمومی اورژانس 115 استان در گفت و گو با ایسنا، گفت: عوامل اور‍ژانس 115 پایگاه آستامال در پی تماس یک نفر با اورژانس سیه‌رود از توابع شهرستان جلفا، مبنی بر گمشدن گروه هفت نفره خود در جنگل‌های ارسباران، به روستای آستامال مابین ورزقان و خاروانا اعزام شدند.

"حبیب حسینقلی‌زاده" یادآور شد: بخاطر صعب‌العبور بودن منطقه، آمبولانس اور‍ژانس نتوانست گشت‌زنی را ادامه دهد و عوامل اورژانس و گروه‌های امداد و نجات با پای پیاده به گشت‌زنی خود در منطقه ادامه می‌دهند.

مدیر کل بحران استان نیز با تأیید این خبر، گفت: شب گذشته(20 شهریور) در پی تماس یک نفر با مرکز 115، آستامال واقع در شهرستان ورزقان و اعلام گمشدن گروه هفت نفره خود در جنگلهای ارسباران، گروه‌های امداد و نجات و تکنسین‌های اور‍ژانس به محل اعزام شدند.

"خلیل ساعی" با بیان اینکه این فرد در تماس خود با اورژانس 115، یادآور شده بود که وضعیت عمومی گروهشان چندان مساعد نیست، گفت: گروه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر و عوامل اورژانس در حال گشت‌زنی هستند.

ساعی با اشاره به اینکه برای پیدا کردن موقعیت دقیق آنها، کارگروه مدیریت بحران با مخابرات هماهنگی‌های لازم را انجام داده است، گفت: متأسفانه ردیابی دقیقی از موقعیت آنها صورت نگرفته است.

براساس این گزارش: این هفت نفر در یک جمع دوستانه، از دیروز به قصد گردش در مقبره سید جبرئیل آستامال وارد جنگل‌های ارسباران شده‌اند و تاکنون اطلاعی از آخرین وضعیت آنها در دست نیست.

ارسباران یا قره‌داغ، ناحیه‌ای کوهستانی با مساحت ۷۸ هزار و ۵۶۰ هکتار، در شمال استان آذربایجان‌شرقی و جنوب رودخانه ارس با وسعت بیش از ۷۰ هزار هکتار واقع شده‌ است.

این ناحیه از شمال به رود ارس و از مشرق به مشگین‌شهر و مغان و از جنوب به سراب و اوجان و از مغرب به مرند و تبریز محدود است و شهرستان کلیبر را در بر می‌گیرد. ارسباران از سال ۱۹۷۶ توسط UNESCO منطقه ذخیره‌گاه زیست‌کرهه اعلام شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین