کد خبر: ۲۱۰۰۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۴

تداوم درگيريهاي خشونت بار در شيلي در سالگرد كودتاي پينوشه

درگيريهاي خشونت بار ميان پليس و معترضان در شيلي در جريان تظاهراتي كه به مناسبت چهلمين سالگرد كودتاي آگوستو پينوشه ديكتاتور سابق اين كشور برگزار شد، دست كم ۴۲ زخمي از مأموران پليس و ۲۶۴ زخمي از معترضان بر جاي گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاري فرانسه از سانتياگو ، مقامات شيلي روز پنجشنبه گفتند: اين درگيريها چهارشنبه شب (به وقت محلي) براي دومين شب پياپي در حومه پايتخت اين كشور ادامه داشت. 

اين ناآرامي كه نشانه ايجاد دو دستگي در اين كشور واقع در آمريكاي جنوبي است، پس از آن بروز كرد كه سباستيان پينرا رييس جمهوري محافظه كار شيلي از ديگر شهروندان اين كشور مصرانه خواست زخمهاي گذشته را بر پيكر جامعه فراموش نكنند بلكه بر آن غلبه كنند و در مراسم يادبود يازده سپتامبر ۱۹۷۳ روز سرنگوني سالوادور آلنده رييس جمهوري وقت شيلي در كودتاي پينوشه با هم به مصالحه برسند. 

پينرا روز پنجشنبه هنگام عيادت از برخي افسران پليس زخمي شده در بيمارستان، اين ناآراميها را به تبهكاران سازمان يافته رخنه كرده در صفوف معترضان نسبت داد. 

وي با اشاره به اينكه اعمال خشونت فعلي هيچ توجيهي ندارد، افزود: اين خشونتها در جامعه هاي فقير و آسيب پذير شديدتر بود. 

به گزارش ایرنا، فشار فزاينده اي در شيلي براي برداشتن نقاب از چهره حقايق مربوط به دوران ديكتاتوري پينوشه وجود دارد. 

رژيم پينوشه در كشوري كه هم اكنون حدود ۱۷ ميليون نفر جمعيت دارد، بيش از سه هزار و۲۰۰ نفر را كشت و حدود ۳۸ هزار نفر را دستگير و تحت شكنجه قرار داد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین