کد خبر: ۲۱۰۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۸۴ - ۱۷:۰۶

بنادر اسپانیا تعطیل شدند

آفتاب‌‌نیوز : ماهيگيران اسپانيايي كه در اعتراض به افزايش بهاي سوخت دست به اعتصاب زده‌اند، از روز گذشته (سه‌شنبه) بندرهاي عمده مديترانه‌اي شرق و جنوب اسپانيا از جمله بارسلونا، تاراگونا، كاستيون، والنسيا، گانديا، دنيا، آليكانته و مالاگا را مسدود و فعاليتهاي آن را مختل كرده‌اند.

همزمان با اين اقدامات، بازارهاي عمده فروش ماهي در شهرهاي والنسيا، بارسلونا و مالاگا نيز به جمع اعتصاب‌كنندگان پيوسته‌اند.

ماهيگيران اسپانيا خواستار كمک مستقيم دولت به ميزان يكصدهزار يورو براي هر كشتي هستند، در حالي كه دولت اسپانيا با توافق اتحاديه اروپا سه هزار يورو به آنها پيشنهاد كمك كرده است.

آنان خواستار آن‌هستند كه يارانه گازوييل به‌ازاي مازاد هر ليتر گازوييل از مبلغ ‪ ۲۷‬سنت يورو پرداخت شود در حاليكه اكنون دولت اين يارانه را در صورتي كه هر ليتر گازوييل از مبلغ ‪ ۵۰‬سنت فراتر رود، به آنان مي‌پردازد.

عدم توافق طرفين براي دستيابي به يک راه حل،ظرف سه روز گذشته ميليونها يورو خسارت برجاي گذاشته است.

روزنامه "آب‌ث"  در گزارشي در اين زمينه نوشت: مسدودشدن بنادر اصلي اسپانيا در درياي مديترانه بويژه بنادر بارسلونا و والنسيا تاكنون بيش از ‪ ۱۰‬ميليون يورو خسارت بر جاي گذاشته و هزاران مسافر را در كشتيها در بنادر مزبور بلاتكليف گذاشته است.

آب‌ث نوشت: در بنادر ايالت كاتالونيا ديروز ‪ ۵۰۰‬كاميون و پنج هزار و ‪ ۳۳۳‬مسافر سر در گم مانده بودند.

مسوولان بازار عمده فروشي ماهي در شهر والنسيا اعلام كرده‌اند تا زماني كه ماهيگيران با دولت به توافق نرسند، تعطيلي آنان ادامه خواهد يافت.

بر اساس گزارشها، در بازارهاي فروش ماهي در شهرهاي بندري مالاگا و والنسيا، ماهيگيران دست به تجمع زده و از ورود و خروج كاميونها جلوگيري مي‌كنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین