کد خبر: ۲۱۰۱۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸

آیت الله مکارم در دیدار جنتی: رئیس‌جمهور وارث میراثی بسیار پیچیده‌ است/ انتقاد شدید از آمارهای غلط دولت گذشته

یکی از مراجع تقلید شیعیان، گفت: امروز حجم زیادی از مشکلات در کشور وجود دارد و آقای روحانی وارث میراثی بسیار پیچیده است که البته باید با تدبیر و لطف و عنایت خداوند بر مشکلات فائق آیند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، غروب پنج شنبه در دیدار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی اظهار داشت: در این دوره از برگزاری انتخابات احساس نگرانی داشتم.
وی گفت: صبح روز انتخابات بعد از نماز صبح دعای "امن یجیب" را چندین بار خواندم و دعا کردم تا انتخابات بدون مشکل خاصی برگزار شود.

استاد برجسته حوزه، ابراز داشت: ترس از این داشتم که نکند این بار هم بیگانگان و برخی از داخلی‌ها، مشکلی را ایجاد کنند و باز مسئله تقلب را مطرح کنند، اما لطف خداوند به گونه‌ای بود که حتی یک قطره خون از دهان کسی به زمین نریخت و کسی ادعای تقلب و کم شدن رای خود را نداشت و انتخابات بدون هزینه و حاشیه‌ای برگزار و به سر انجام رسید.

وی با بیان اینکه گزینش مردم هم در انتخاب خوب بود و موجب امیدواری مردم و حاکم شدن آرامش در کشور شد، بیان داشت: امروز حجم زیادی از مشکلات در کشور وجود دارد و آقای روحانی وارث میراثی بسیار پیچیده هستند که البته باید با تدبیر و لطف و عنایت خداوند بر مشکلات فائق آیند.

انتقاد از ارائه آمارهای غلط در دولت گذشته

آیت الله مکارم شیرازی، در ادامه با اشاره به مشکلات تورم و معیشت مردم از ارائه آمارهای غلط در دولت گذشته به شدت انتقاد کرد و ابراز داشت: در چندین مورد نسبت به ارائه آمارهای غلط از سوی دولت پیشین تذکر دادیم و به عنوان نمونه در مورد آمار انحراف بنگاه‌های زود بازده یکی از مسئولان گفته بود ۴ درصد و دیگر گفته بود ۴۰ درصد انحراف داشته و ناموفق بوده‌اند که این آمار‌ها اختلافات زیادی با هم داشتند.

باید با صداقت با مردم رفتار کرد

این مرجع تقلید شیعیان تاکید کرد: باید با صداقت با مردم رفتار کرد و ما هم به مردم گفته‌ایم که یک شبه نمی‌شود مشکلات را رفع کرد و باید عنوان کرد که امروز مشکلات خارجی کشور بیشتر و پیچیده‌تر از مشکلات داخلی است.

مرجع تقلید شیعیان، وظیفه وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شرایط کنونی جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: اگر فرهنگ در نظام اسلامی از بین برود، نظام دیگر پشتوانه‌ای نخواهد داشت و ما امروز سلاح‌های فرهنگی خوبی در اختیار داریم که دشمنان فاقد آن هستند و اگر دشمنان از حمله به ما هراس دارند به خاطر‌‌ همان فرهنگ و اعتقادات ما است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کار فرهنگی در کشور باید از مدارس، دبیرستان‌ها شروع و تا دانشگاه‌ها، صدا و سیما و رسانه‌ها ادامه داشته باشد افزود: این نهاد‌ها که در اختیار دولت هستند به خصوص آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد می‌توانند برنامه‌های تاثیرگذاری برای فرهنگ عمومی جامعه داشته باشند.

به گزارش مهر، آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: دشمنان با قدرت در برابر ما ایستاده‌اند و با ابزارهای گوناگون در حال بمباران کردن هستند اما ما نباید از فرهنگ غنی اسلامی مایوس شویم و باید با قدرت در برابر آنها ایستادگی کنیم‌‌ همان گونه که در ۳۵ سال قبل ایستادیم و آنها نتوانستند کاری از پیش ببرند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، با اشاره به حضور مراکز متعدد پژوهشی در قم، انتشارات مختلف و مراکزی که در زمینه نرم افزار اسلامی فعالیت می‌کنند بیان داشت: حوزه علمیه قم قوی‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام است که حوزویان نیز در زمینه فرهنگ وظیفه دارند تا دولت را یاری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین