کد خبر: ۲۱۰۱۳۰
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۳

تولد نادر پنج‌قلوها با بارداری طبیعی

یک زن اهل ایالت آریزونای آمریکا که در پدیده‌ای نادر پس از بارداری طبیعی پنج‌قلو‌ حامله شد، نوزادان خود را کاملا سالم به دنیا آورد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این زن نوزادان پنج قلو‌های خود را پس از 32 هفته و پنج روز بارداری در مرکز پزشکی «بنر دزرت» در ایالت آریزونا به دنیا آورد.

این زن پنج‌قلو‌هایش را بدون مصرف هیچ‌گونه داروی حاملگی و به روش کاملا طبیعی باردار شد. در ابتدا تصور می‌شد وی چهار فرزند در شکم دارد اما در ماه‌های بعد پزشکان متوجه وجود فرزند پنجم نیز شدند.

 والدین این پنج قلو‌ها از جنسیت فرزندان خود اطلاعی نداشتند تا اینکه نخستین قل به دنیا آمد که یک نوزاد پسر بود. به دنبال این نوزاد پسر، قل بعدی نیز متولد شد که او نیز پسر بود. پس از آن دو دختر دیگر نیز به جمع این خانواده اضافه شدند و در نهایت نیز قل آخر که کوچک‌ترین این پنج قلو‌ها محسوب می‌شود نیز یک دختر بود که بدنیا آمد.

به گزارش ایسنا به نقل گلوبال نیوز، والدین این پنج قلو‌ها اسامی را برای پنج نوزاد تازه وارد انتخاب کرده‌اند که همگی با حرف «D» شروع می‌شوند.

مادر این پنج‌قلو‌ها گفت: من و همسرم همیشه از داشتن 11 تا 12 بچه حرف می‌زدیم و من عاشق این هستم که خداوند به من فرزندان بسیاری ببخشد.

اگرچه چندقلوزایی به شیوه طبیعی و بدون استفاده از لقاح مصنوعی (IVF) پدیده نادری محسوب می‌شود اما در ماه ژوئیه نیز یک زن 23 ساله اهل جمهوری چک بدون استفاده از روش لقاح مصنوعی به عنوان نخستین زن در این کشور موفق به زایمان پنج‌قلوها شد.

بنا بر اعلام متخصصان از هر 48 میلیون بارداری طبیعی تنها یک مورد منجر به پنج‌قلوزایی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین