کد خبر: ۲۱۰۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱

سناریو های احمدی نژاد برای بازگشت به عرصه سیاست

برخی اعتقاد داشتند وی برای حضور در دنیای سیاست حزب تاسیس می کند،که این مساله اتفاق نییفتاد چرا که محمود احمدی نژآد به تحزب اعتقادی نداشت و علی رغم اینکه خود از جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و با حمایت احزاب اصولگرا در انتخابات 84 و 88 توانسته بود بر صندلی ساختمان پاستور تکیه بزند اما در میانه راه،راه خود را از دوستان حزبی اش جدا کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «به نظر می رسد برنامه احمدی نژاد، شرکت در انتخابات چهار سال آینده ریاست جمهوری است». این جمله گمانه زنی قاسم روانبخش عضو پایداری و چهره نزدیک به آبت الله مصباح است در خصوص سکوت عجیب مرد پرهیاهوی 8 سال گذشته یعنی محمود احمدی نژاد است.

روانبخش معتقد است که «تشکیل حزب از سوی وی، حساسیت ها را بیشتر می کرد»،بنابراین «چراغ خاموش به حیات سیاسی خود ادامه دهد و خود را برای انتخابات آینده آماده کند»،اکنون دولتی های نهم و دهم پیرامون احمدی نژاد در دانشگاه ایرانیان جمع شده و «چراغ خاموش» حرکت می کنند.

قبل از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم احمدی نژاد بارها اعلام کرده بود که با دانشگاه باز می گردد،اما کدام دانشگاه؟بهمن شریف زاده مشاور و چهره نزدیک به وی هم بازگشت او را به دانشگاه تایید کرده بود اما باز هم کدام دانشگاه؟

بنیاد بهار،تشکیل حزب،بازگشت به دانشگاه در نهایت به تاسیس دانشگاه ایرانیان ختم شد که حواشی پیرامون این دانشگاه و انتقال پول دفتر ریاست جمهوری و عودت آن به گفته بقایی ذکر آنها در حوصله این مقال نیست.

تاسیس حزب


انتخابات که تمام شد،گمانه زنی ها در خصوص اینکه وی بعد از 8 سال و علی رغم علاقه به قدرت قرار است چه کند نیز شروع شد.

آگاهان اعتقاد داشتند وی برای حضور در دنیای سیاست حزب تاسیس می کند،که این مساله اتفاق نییفتاد چرا که محمود احمدی نژآد به تحزب اعتقادی نداشت و علی رغم اینکه خود از جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و با حمایت احزاب اصولگرا در انتخابات 84 و 88 توانسته بود بر صندلی ساختمان پاستور تکیه بزند اما در میانه راه،راه خود را از دوستان حزبی اش جدا کرد و تا آنجا پیش رفت که برخی از احزاب در دوران دولتدار وی تعطیل و او بارها به احزاب در خصوص دخالت در کار دولت هشدارهای تند داده بود.

در هر صورت وی حزبی تشکیل نداد،او می خواهد از دیدها پنهان باشد تا مردی که همیشه پوشه ای در دست از پیداها و پنهانها داشت در سکوت باز هم آسی رو کند.

به گونه ای که در دوران ریاست جمهوری روسای جمهور گذشته احزاب تقویت و برخی از احزاب تثیر گذار تاسیس شدند.

در دوران آیت الله هاشمی حزب کارگزاران از مدیران تکنوکرات تاسیس شد و تاثیر قابل توجهی در فضای سیاسی داشت.

در دوران سید محمد خاتمی نیز حزب مشارکت شکل گرفت که این حزب نیز تاثیر گذاری بسیاری در امورات سیاسی داشت.

هرچند هر دو حزب در دوره های بعد کارکرد خود را از داده وی یا منحل شدند اما تاسیس این احزاب در این دوره ها نشان از نحوه تفکر و نگاه دولت ها به تحزب بود.

اما این اتفاق در دوره احمدی نژاد نیفتاد چرا که وی همانطور که در بالا گفته شد اعتقادی به تحزب نداشت.

بنیاد بهار


شعار زنده باد بهار و نظریه های مختلف احمدی نژاد و مشایی در خصوص بهار صدای همه را در آورد،تا جایی که علما نیز به این گفته ها و نظریه ها واکنش نشان دادند و گفتند که وی و همراهانش صلاحیت نظریه پردازی را ندارند و هر چه این انتقادات بیشتر می شد،غلظت اظهارات وی نیز بیشتر و در نهایت حجت الاسلام ثمری مشاور سابق وی که بعد از خروجش از دولت با او دولتیان زاویه گرفته بود پیشنهاد کرد تا وی را به حال خود بگذارند!

به تدریج «زنده باد بهار» شد شعار تیم دولت در انتخابات یازدهم ودر شورای چهارم نیز با لیست زنده باد بهار وارد رقابت با اصلاح طلبان و اصولگراها شد که حتی یکی از یک نفر از لیست 20 چند نفری زنده باد بهارنتوانست مجال ورود به شورای چهارم را پیدا کند.

اما بعد از انتخابات زمزمه های تاسیس «بنیاد بهار» از سوی احمدی نژاد و یارانش به گوش می رسید،بنیادی مطالعاتی به مانند باران،بهمن شریف زاده باز هم تاسیس این بنیاد را دور از ذهن ندانست اما این بنیاد نیز تاسیس نشد چرا که آگاهان می گفتند دولتی های گذشته می خواهند در این بنیاد نظریه های عجیب خود را بسط دهند و این بنیاد محل تجمع انحرافیون.

تاسیس دانشگاه


احمدی نژاد در مقابل همه این گمانه ها سکوت را ترجیح داد و در نهایت دانشگاه ایرانیان از میان این زمزمه ها بیرون آمد که بعد از مدتی برخی منتظر ابطال مجوز آن بودند که نشد،16 میلیارد ریاست جمهوری نیز بر حواشی این دانشگاه افزود؛احمدی نژاد و یارانش به این دانشگاه رفتند تا خود رابرای آینده آماده کنند.

دولتی های گذشته که اکنون پیرامون احمدی نژاد در دانشگاه ایرانیان گرد آمده اند چراغ خاموش در حال حرکت هستند،ترجیح می دهند از حساسیت های پیرامون خود بکاهند و یا ترجیحا فضا را به ضرر خود ملتهب نکنند و این مساله در بازگرداندن 16 میلیارد تومان برداشت شده از حساب ریاست جمهوری به خوبی نمایان بود.

احمدی نژاد دیگر سخنرانی های آتشین ندارد و اکنون علاوه بر دانشگاه خود، در دانشگاه علم وصنعت نیز حضور دارد. به نظر می رسد،دولتی های گذشته چراغ خاموش برای آینده چند برنامه در نظر دارند.

اول،شرکت در نزدیک ترین انتخابات پیش رو یعنی مجلس دهم،هرچن که وی در سال 88 در گفتگوی جنجالی اش با روزنامه ایران گفت که مجلس دیگر در راس امور نیست،اما بازگشت به قدرت برای وی بسیار مهمتر از ماندن بر سر حرفهایی است که شاید کمتر کسی آنها را به یاد می آورد،بنابراین او می خواهد در این 4 سال خاطرات بد خود را از ذهن مردم دور کند و با یادآوری آنچه برای مردم در دوران ریاست جمهوری اش انجام داده بتواند یارانش را بر کرسی های ساختمان میدان بهارستان بنشاند.

دوم،او می خواهد دوباره رییس جمهور شود،احمدی نژاد قدرت رای مردم را در انتخابات 88 و 92 دیده است،می داند که مردم می توانند دوباره او را به پاستور برگردانند،اما برای بازگشت راه سختی را در پیش دارد که به ان واقف است.

به گزارش شفاف،بنابراین می توان تایید کرد که«برنامه احمدی نژاد، شرکت در انتخابات چهار سال آینده ریاست جمهوری است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین