کد خبر: ۲۱۰۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰

جزییات سناریوهای اصلاح سهمیه سوخت

رییس ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت کشور برخی جزییات سه سناریوی پیشنهادی این ستاد برای اصلاح سهمیه بنزین و گازوئیل را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اواخر دولت دهم سه سناریو برای اصلاح سهمیه بنزین و گازوئیل برخی خودروها و موتورسیکلت‌ها تهیه شد که به علت نزدیک‌شدن به روز انتخابات ریاست جمهوری تصمیم‌گیری در مورد این موضوع به دولت یازدهم موکول شد.

وی اظهار کرد: در صورتی که یکی از این سه سناریوی اصلاح سهمیه‌بندی سوخت اجرا شود، حجم کل سوخت یارانه‌ای کاهش خواهد یافت.

رییس ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت کشور در مورد این‌که سهمیه سوخت کدام یک از وسائل نقلیه در این سناریو‌ها اصلاح خواهد شد، گفت: در این سه سناریو اصلاح سهمیه‌ی بنزین موتورسیکلت‌های توقیف شده و یا فاقد پلاک ملی، خودروهایی که بیش از دوماه در پارکینگ توقیف شده‌اند، وانت‌بارهایی که در طرح ساماندهی شرکت نکرده‌اند، خودروهایی که از کاربری آژانس‌ها خارج شده‌اند و تغییر سهمیه‌ی گازوئیل خودروهای باری مورد نظر است.

شفیعی در پاسخ به این سوال که سال گذشته اعلام شد اصلاح سهمیه‌ی سوخت این موارد انجام شده است، توضیح داد: درست است اما این اصلاحات به طور کامل انجام نشد. به‌طور مثال در مورد وانت‌هایی که در طرح ساماندهی شرکت نکرده‌اند تنها 25 درصد از سهمیه سوخت آنها حذف شد، اما در صورت تصویب یکی از این سناریو‌ها سهمیه‌ی این وانت‌بارها تبدیل به سهمیه عادی می‌شود.

رییس ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت کشور در پاسخ به این سوال که آیا در این سه سناریو سهمیه‌ خودروهای شخصی هم اصلاح می‌شود یا خیر، خاطر نشان کرد: در این سه سناریو اصلاح سهمیه سوخت خودروهای شخصی دیده نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین