کد خبر: ۲۱۰۴۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱

گروگانگیری ناکام طالبان در یزد

۳عضو طالبان که بعد از ورود غیرقانونی به ایران دست به ربودن کارگر افغانی در استان یزد زده بودند، پیش از اخاذی ۲میلیون تومانی به دام پلیس افتادند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نوشته همشهری ماجرای این گروگانگیری، 20شهریورماه رخ داد. گروگان جوانی افغانی بود که در یک شرکت تولیدی در شهرستان صدوق استان یزد کار می‌کرد. آن روز جوان افغانی پس از پایان یک روز کاری محل کارش را ترک کرد تا به خانه برود اما هنوز مسافت زیادی طی نکرده بود که متوجه 2 مرد افغانی شد که کنار خودرویی ایستاده بودند. مردان افغانی نشانی محلی را از مرد جوان پرسیدند و او برای راهنمایی به آنها نزدیک شد اما زمانی که به چند قدمی خودرو رسیده بود، مردان افغانی به او حمله کردند و درحالی‌که دستشان را روی دهان او گذاشته بودند، وی را به زور سوار ماشین کردند. به محض سوار شدن آنها، سومین عضو باند که پشت فرمان نشسته بود، پایش را روی گاز گذاشت و خودرو سوار با سرعت زیاد آنجا را ترک کرد.

اخاذی 2میلیونی

ساعتی از ماجرای آدم ربایی گذشته بود که تلفن همراه صاحب شرکت تولیدی به صدا درآمد. پشت خط مردان گروگانگیر بودند که برای آزادی کارگر جوان درخواست 2میلیون تومانی داشتند. آنها صاحب شرکت را تهدید کردند که اگر تا چند ساعت دیگر این مبلغ در اختیارشان قرار نگیرد، کارگر او را خواهند کشت و مسئول جان او، رئیس شرکت خواهد بود. رئیس شرکت وقتی از ماجرای ربوده شدن کارگر جوانش اطمینان یافت با پلیس تماس گرفت و به این ترتیب تیمی از کارآگاهان آگاهی شهرستان صدوق وارد عمل شدند. درحالی‌که تماس‌های تهدید‌آمیز گروگانگیران ادامه داشت، بررسی‌های تخصصی برای شناسایی و دستگیری آنها آغاز شد و تنها چند ساعت پس از حادثه، کارآگاهان توانستند فردی را که با رئیس شرکت تماس می‌گرفت، شناسایی و دستگیر کنند. مرد جوان به اداره آگاهی منتقل شد و درحالی‌که در بازجویی‌های اولیه منکر آدم‌ربایی بود، اما در ادامه تحقیقات به ربودن کارگر افغانی اعتراف کرد.

اعضای طالبان

متهم در بازجویی‌ها گفت: من و همدستانم از اعضای گروه طالبان هستیم که در افغانستان برای مقابله با نیروهای ناتو آموزش دیده بودیم. مدتی قبل، وقتی اوضاع طالبان به هم ریخت، ما آنجا را ترک کردیم و به ایران آمدیم. از آنجا که بیکار بودیم و پولی نداشتیم تصمیم به گروگانگیری گرفتیم.

ابتدا پسر جوانی را که در شرکت تولیدی کار می‌کرد و مورد اعتماد رئیس شرکت بود شناسایی کردیم و بعد از اینکه او را چند روز زیرنظر گرفتیم، سرانجام نقشه آدم ربایی را عملی کردیم. حالا هم 2همدست دیگرم، این پسر جوان را در خانه‌ای در حاشیه شهر زندانی کرده و از او مراقبت می‌کنند. سرهنگ کاظم حسینی فهرجی، رئیس پلیس شهرستان صدوق با بیان این خبر گفت: درحالی‌که 24ساعت از ماجرای گروگانگیری گذشته بود، محل نگهداری گروگان به محاصره تیم‌های عملیاتی درآمد و در یک عملیات ضربتی 2عضو دیگر باند دستگیر شدند و گروگان افغانی نیز آزاد شد. وی با اشاره به اینکه متهمان گروگانشان را دست و پا بسته در اتاقی تاریک زندانی کرده بودند، افزود: برای هر 3 متهم پرونده قرار قانونی صادر شده و تحقیقات درخصوص دیگر فعالیت‌های مجرمانه آنها ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین