کد خبر: ۲۱۰۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶

احتمال لغو تعليق محروميت يک ساله عقيلي

مدافع تيم فوتبال سپاهان که محروميت يک ساله‌اش به حالت تعليق درآمده بود، به کميته انضباطي دعوت شد که اين امکان وجود دارد با صدور حکم بر عليه او تعليق يک ساله‌اش برداشته شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عليرضا صالحي در مورد دعوت هادي عقيلي به کميته انضباطي و اينکه آيا محروميت يک ساله اين بازيکن بخشيده شده يا به حالت تعليق درآمده است،‌گفت: کميته استيناف آن محروميت يک ساله را به حالت تعليق درآورده از لحاظ حقوقي مثالي کلي مطرح مي‌کنم و منظورم بازيکن يا شخص خاصي نيست.

وي افزود:‌آئين‌نامه انضباطي وقتي بر اساس آئين‌نامه انضباطي شخصي محکوم به مجازات و يا تنبيهي مي‌شود و آن تنبيه از سوي همان مرجع تعليق مي‌شود بر اساس آئين‌نامه مدتي را که بين ۶ ماه تا ۲ سال است مي‌توانند براي تعليق در نظر بگيرند. در واقع آن شخص در آن مدت مورد آزمايش قرار مي‌گيرد که معلوم شود آيا فرد متنبه شده و در شرايطي که در تعليق به سر مي‌برد مرتکب تخلف ديگري نشود.

رئيس کميته استيناف تاکيد کرد: در اين شرايط اگر آن شخص که تعليق برايش صادر شده مرتکيب تخلفي شد و حکم محکوميت برايش صادر شود آن حکم برايش اجرا مي‌شود و آن تعليق نيز جاري مي‌شود.

وي در پاسخ به اين سؤال که پس با توجه به اينکه کميته انضباطي هادي عقيلي را فراخوانده و اگر اين بازيکن محروم شود آن محروميت يک ساله بازمي‌گردد،‌خاطرنشان کرد: من مطلب آئين‌نامه را به صورت کلي بيان کردم البته آئين‌نامه نمي‌گويد آن تخلف بايد تکرار شود. به طور مثال هادي عقيلي که اردوي تيم ملي را ترک کرده براي بازگشت تعليقش، تکرار آن عمل لازم نيست بلکه هر تخلف ديگري صورت بگيرد و برايش حکم صادر شود چون در سوابق بازيکن موجود است و عهد شکني از تعليق شده است، آن تعليق نيز برداشته مي شود.

صالحي در پاسخ به اين سؤال که آيا شخصي مي‌تواند حکمي صادر کند و جلوي برداشته شدن تعليق را بگيرد، اظهار داشت: هيچ کس چنين کاري را نمي‌تواند انجام دهد وقتي حکمي صادر شود چون در سوابق او چنين چيزي وجود داشته آن حکم خود به خود صادر مي‌شود. وقتي حکمي به حالت تعليق درمي‌آيد به اين شرط است که شخص تخلف ديگري انجام ندهد.

هادي عقيلي بازيکن سپاهان که به دليل ترک اردوي تيم ملي بامحروميتي يک ساله براي فعاليت در فوتبال ايران روبرو شده بود از سوي کميته استيناف حکمش به حالت تعليق درآمد.

در همين راستا هادي عقيلي چندي پيش به دليل مصاحبه‌اي که عليه کارلوس کي‌روش انجام داد از سوي کميته انضباطي دعوت شد تا به اين مسئله در تاريخ ۷ مهر رسيدگي شود.

اين درحالي است که حکم تعليق محروميت هادي عقيلي در تاريخ ۲۷ خرداد صادر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین