کد خبر: ۲۱۰۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳

داودنژاد مخاطبان «کلاس هنرپیشگی» را به یک مسابقه دعوت کرد

«کلاس هنرپیشگی» خانوادگی‌ترین فیلم علیرضا داوودنژاد در حالی از چهارشنبه 27 شهریورماه در گروه «عصرجدید» اکران می‌شود که مخاطبانش دعوت شده‌اند تا در یک مسابقه‌ی ساخت فیلم کوتاه شرکت کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلم سینمایی «کلاس هنرپیشگی» آخرین ساخته داوودنژاد است که در سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر از سوی هیأت داوران جشنواره مورد تقدیر ویژه قرار گرفت. در این فیلم ده‌ها نفر از اعضای خانواده‌اش، ایفای نقش یا بهتر بگوییم، زندگی کرده‌اند.

«کلاس هنرپیشگی» به گفته داوودنژاد؛ با ویژگی‌ها و مشخصات فیلم‌های مرسوم تفاوت‌هایی دارد از جمله اینکه بازیگر شاخصی به عنوان ستاره در آن حضور ندارد به همین دلیل معرفی این فیلم به مردم و آگاهی آنها از اینکه این فیلم به نمایش درآمده است،اصلی‌ترین دغدغه این روزهای کارگردان فیلم‌های چون «مصائب شیرین» و «مرهم» است.

داودنژاد به خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،گفت: در حال حاضر اصلی‌ترین مساله من برای اکران «کلاس هنرپیشگی» معرفی آن است. البته صحبت‌هایی برای پخش تیزر از تلویزیون و تبلیغات محیطی صورت گرفته که امیدوارم به خوبی اجرایی شوند.

وی ادامه داد: برای تبلیغات محیطی با شهرداری مذاکراتی صورت گرفته و قرار است امکاناتی را در اختیار ما قرار دهند. در تلویزیون هم امیدوارم از آقای ضرغامی تیزرهای بیشتری برای پخش بگیریم، البته شاید این توقع زیادی به نظر آید اما حمایت از «کلاس هنرپیشگی» و این جریان سینمایی، به نفع بنیه‌ی سینمای ملی خواهد بود.

کارگردان فیلم سینمایی «مرهم» گفت: تصور می‌کنم تماشاگرانی که «کلاس هنرپیشگی» را ببینند، بخشی از خود را که کمتر دیده شده و نیز بخشی از دغدغه‌ها و معضلاتش را خواهد دید. تماشاچی با «کلاس هنرپیشگی» تصویری از جامعه‌ای را که در آن زندگی می‌کند، می‌بیند و گمان می‌کنم برایش جالب باشد.

داوودنژاد ادامه داد: هر چند موقعیتی که نمایش داده می‌شود «سینما» است اما با این حال زندگی‌مان را با ضعف‌ها و قوت‌هایش می‌بینیم و از دیدن آن‌ها ناراحت نمی‌شویم.

او تأکید کرد: دیدن این نوع فیلم‌ها می‌تواند جریان سینمای غیر کلیشه‌ای و ایرانی را تقویت کند، چون سینمایی روایت می‌شود که بیش از هر چیز مردم در آن اهمیت دارند.

این کارگردان سینما همچنین در پاسخ به اینکه آیا «کلاس هنرپیشگی» با توجه به اینکه بخشی از زندگی ایرانی را روایت می‌کند، می‌تواند نماینده سینمای ایران در آکادمی اسکار باشد؟ به ایسنا گفت: شاید از این جهت که ویژگی‌های فردی و جمعی زندگی ایرانی در آن دیده می‌شود، جالب توجه باشد چون یک تصویر زنده از زندگی ماست و تقلید نیست.

او ادامه داد: با این حال اگرچه از نوجوانی اوج کار و افتخار را در اسکار می‌دانستم اما بعدها که متوجه چیزهای دیگری شدم از صرافت آن افتادم ولی انکار نمی‌کنم که اسکار هنوز جاذبه دارد.

علیرضا داوودنژاد که به همراه زهرا و رضا داودنژاد (فرزندانش) و تعدادی دیگر از بازیگران فیلمش در نشست ایسنا، حضور داشت در بخشی از این گفت‌وگو در پی گفته‌های رضا داوودنژاد (پسرش) مبنی بر اینکه «ساخت فیلمی مثل «کلاس هنرپیشگی» بسیار سخت بوده و کسانی که می‌خواهند بدانند این فیلم چطور ساخته شده می‌توانند یک اتود سه دقیقه‌ای از جمع خانوادگی خود بزنند»، مسابقه‌ای را برای مخاطبان فیلمش طراحی کرد.

کارگردان «کلاس هنرپیشگی» در پی صحبت‌های پسرش، گفت: طرح رضا را به یک پروژه تبدیل و آن را به شکل یک مسابقه اعلام می‌کنم. در این راستا، کسانی که دوست دارند، چنین تجربه‌ای را انجام بدهند در یک جمع خانوادگی خود موقعیتی را ایجاد کنند و فیلم کوتاهی را حداکثر تا پنج دقیقه بسازند. پس از آن فیلم، سه نفر از کسانی که برگزیده شوند، فیلم‌شان در دی‌وی‌دی فیلم «کلاس هنرپیشگی» برای عرضه در شبکه نمایش خانگی گنجانده می‌شود.

مشروح نشست خبرنگاران ایسنا با علیرضا داودنژاد و تعدادی از بازیگران «کلاس هنرپیشگی» در روزهای آینده منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا،جدیدترین ساخته‌ی علیرضا داودنژاد روایت یک کلاس هنرپیشگی است که در آن، روابط خویشاوندی و تأثیرپذیری آن از تحولات اقتصادی و اجتماعی بازسازی می‌شود.

داودنژاد در کارنامه‌ی کارگردانی خود فیلم‌های «مرهم»، «تیغ‌زن»، «هوو»، «هشت‌پا»، «ملاقات با طوطی»، «بچه‌های بد»، «بهشت از آن تو»، «مصائب شیرین»، «عاشقانه»، «نیاز» و ... را دارد.

در فیلم جدید این کارگردان، بازیگرانی مانند رضا داودنژاد، محمدرضا داودنژاد، زهرا داودنژاد، علی داودنژاد، مهرداد کیش‌مهر، احترام‌السادات حبیبیان، عباس حبیبیان، مسعود میری، کیارش داودنژاد، یلدا محمودی، انوش محمودی، کبری حسن‌زاده، اقدس سعادت رضایی، زهرا حبیبیان و مهرانگیز عدالت ایفای نقش می‌کنند.

علیرضا داودنژاد برای ساخت «کلاس هنرپیشگی» جایزه‌ی ویژه‌ی هیأت داوران را از سی‌ویکمین جشنواره‌ی فیلم فجر گرفت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین