کد خبر: ۲۱۰۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹

اکالیپتوس، گیاهی برای کاهش تورم مخاط گلو

کارشناس مسوول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تنفس اسانس یا بخور اکالیپتوس توسط ریه‌ها سبب اثرات ضداحتقان، خلط‌آور، ضد‌میکروبی و کاهش تورم غشای مخاط گلو می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «اصغر نقشی» در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: گیاه دارویی اکالیپتوس بازکننده‌ی بینی است و برای مبتلایان به سینوزیت کمک‌کننده است، البته اکالیپتوس، گیاه درمان‌کننده‌ی سینوزیت نیست اما می‌تواند سردردهای ناشی از سینوزیت را کاهش دهد.

وی تشریح کرد: برگ اکالیپتوس به عنوان مرهم برای انواع زخم‌ها و التهابات و از جوشانده آن در فرآورده‌های خوراکی استفاده می‌کردند. بیشترین اثر اکالیپتوس، مربوط به اسانس موجود در برگ‌های این گیاه است که دارای خاصیت ضداحتقان و ضدمیکروبی است.

نقشی درباره‌ی مزایای استفاده از چای اکالیپتوس گفت: چای تهیه شده از برگ اکالیپتوس در برونشیت، ورم گلو و کاهش سرفه، موثر است.

کارشناس مسوول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به عوارض مصرف زیاد این گیاه دارویی یادآور شد: مصرف مقادیر فراوان فرآورده‌های خوراکی اکالیپتوس می‌تواند سبب ایجاد اسهال و استفراغ شود.

وی اظهار کرد: شکلات و آدامس‌های تهیه شده از اسانس اکالیپتوس در سال‌های اخیر به بازار عرضه شده‌اند که ضمن ضدعفونی کردن دهان و گلو سبب برطرف کردن احتقان سریع بینی نیز می‌شوند.

نقشی با توصیه درباره‌ی استفاده از این گاه دارویی یادآور شد: فرآورده‌های حاصل از اسانس اکالیپتوس را نباید روی صورت استفاده کرد، چون ممکن است سبب قرمزی و تحریک پوست شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین