کد خبر: ۲۱۱۳۸۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۰
تشریح برنامه‌های شبکه دو در نیمه دوم سال

«کلاه قرمزی 93» در جدول پخش قرار گرفت

علی بخشی‌زاده مدیر شبکه دو سیما از پخش قطعی مجموعه «کلاه قرمزی» در نوروز 1393 خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شنبه 30 شهریور نشست رسانه‌ای مدیر شبکه دو سیما با اصحاب رسانه برای تشریح برنامه‌های نیمه دوم سال برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی بخشی‌زاده مدیر شبکه دو سیما با اشاره به پخش مجموعه‌های تلویزیونی این شبکه گفت: «شبکه دو سه سریال را آماده پخش دارد. سریال «همه بچه‌های ما» به کارگردانی تاجبخش فنائیان در 28 قسمت 40 دقیقه‌ای از 13 مهر تا 20 آبان از شبکه دو پخش خواهد شد.»

او ادامه داد: «سریال «خانه روی تپه» به کارگردانی داریوش یاری نیز در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای از 9 تا 27 آذر از شنبه تا چهارشنبه پخش می‌شود و سریال «راه شیری» به کارگردانی سامان مقدم، حسن برزیده، ایرج کریمی و مونا زندی در 24 قسمت 40 دقیقه‌ای از 26 بهمن تا 22 اسفند از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.»

او ادامه داد: «سریال «گندم‌های خیس» در ۱۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای برای ایام ماه محرم تدارک دیده شده است. سریال ۲۵ قسمتی «سالار» به کارگردانی مهدی کرم‌پور که مقارن با دهه آخر ماه صفر پخش می‌شود و سریال «شکوه یک زندگی» در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای ویژه دهه فجر پخش خواهد شد. اجرای این جدول پخش و ساخت این مجموعه‌ها به تامین بودجه بستگی دارد.»

مدیر شبکه دو سیما در ارتباط با پخش سریال «کلاه قرمزی» نیز گفت: «رسم این‌طور بود که در پایان سال تکرار سریال «کلاه قرمزی» سال گذشته از این شبکه بازپخش می‌شد. ما صحبت‌های خوبی با آقایان حمید جبلی و مدرسی مبنی بر ساخت مجموعه جدید «کلاه قرمزی» داشتیم و مجوز ساخت «کلاه قرمزی ۹۳» خیلی وقت است گرفته شده و خبرهای خوبی از این مجموعه در آینده خواهیم داشت.»

بخشی‌زاده ادامه داد: «سریال «دولت مخفی» در ۲۶ قسمت ساخته شد. موانع مالی برای ساخت این مجموعه پیش آمد که رفع شده و قصد داریم از مهر ساخت مجدد این مجموعه را آغاز کنیم. آقای برزیده به دلیل مشغله‌های فراوان قادربه ادامه همکاری و ساخت ادامه مجموعه نبودند و احتمالا باآقای راما قویدل ساخت مجموعه را ادامه خواهیم داد.»

او در مورد ساخت سریال صد قسمتی «کیمیا» نیز گفت: «این سریال با محوریت خانواده ایرانی ساخته خواهد شد. کارگردانی این سریال را آقای جواد افشار انجام خواهد داد و از ابتدای رمضان ۹۳ در جدول پخش شبکه دو قرار خواهد گرفت.»

مدیر شبکه دو تاکید کرد: «حدود ۳۰ سریال مرحله نگارش را تمام کرده‌اند و به دلیل مشکلات مالی از تولید آن‌ها صرف نظر کردیم. قصد داریم چهار سریال را با توجه به فضا و شرایط در دستور کارمان داشته باشیم. سریال‌های «سر پناه»، «گاهی به پشت سرت نگاه کن»، «خونه باغ»، «همسفره» از جمله این مجموعه‌ها هستند.»

او ادامه داد: «هفت فیلم تلویزیونی آماده پخش است که به تدریج در جدول پخش شبکه قرار می‌گیرد. فیلم تلویزیونی «ماه تلخ» در هفته نیروی انتظامی روی آنتن خواهد رفت. «مسابقه»، «آخرین زمزمه»، «فریاد‌های خاموش»، پنجره»، «زیارت»، «بهترین همسایه دنیا» از جمله این تله‌فیلم‌ها هستند.»

او افزود: «گروه فرهنگ و تاریخ هم دو سریال «اسیر» و «هانیه» را در دستور کار قرار داده است. همچنین گروه فیلم و سریال ما بیش از ۲۰ تله فیلم در مرحله نگارش دارد که در صورت تامین منابع مالی تولید خواهد شد.»

بخشی‌زاده در ادامه صحبت‌هایش با بیان تنوع برنامه‌های کودک این شبکه گفت: «برنامه‌های کودک این شبکه در پاییز رنگ آمیزی و تنوع خاصی دارد. سری جدید «خاله شادونه»، «عمو مهربون و «خبرگزاری سنجد» در جدول پخش ما قرار دارد. «فیتیله» به احتمال زیاد روزهای پنجشنبه نیز روی آنتن خواهد رفت. برنامه «پورنگ» هم در جدول پخش ما است. «جمعه به جمعه» هم با تغییر دکور مهمان خانه‌های مردم خواهد بود و پخش «شکرستان» را هم در برنامه‌هایمان داریم.»

در ادامه این نشست علی زارعان مدیر گروه خردسال و کودک شبکه دو گفت: «امسال هفته کودک با شکوه‌تر برگزار خواهد شد. روز ۱۹ مهر که روز کودک و رسانه است مصادف است با روز آخر برگزاری جشنواره فیلم کودک برنامه ویژه‌ای خواهیم داشت ضمن اینکه پوشش خاصی از جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز در دستور کار ما است. سالگرد تولد ۲۰ سالگی «کلاه قرمزی» نیز از دیگر برنامه‌های ما در این حوزه است.»

بخش‌زاده افزود: «چهار مسابقه در حوزه نوجوان طراحی شده است. مسابقه «کندو»، «تلاش ماندگار»، «هزار تو» و «مه بانگ» مسابقات طراحی شده شبکه دو سیما است.»

او ادامه داد: «برنامه‌های «کافه سپید»، «سپید پر رنگ»، «فرش سپید» از جمله برنامه‌های شبکه دو سیما است که طبق روال پخش خواهد شد.»

فرهاد مختاری مدیر گروه نوجوان شبکه دو سیما نیز گفت: «ما از سال گذشته تصمیم گرفتیم بر اساس خواست آقایان ضرغامی و دارابی و بخشی‌زاده باشگاه تلویزیونی مجازی برای نوجوانان طراحی کنیم. تصمیم گرفتیم برندسازی انجام بدهیم و واژه «سپید» را به عنوان برداشتی از فرهنگ ایرانی و اسلامی نماد نوجوانان قرار دادیم. بر این اساس نام این چند برنامه با واژه «سپید» همراه شده است.»

بخشی‌زاده در مرود برنامه‌های گروه خانواده این شبکه نیز گفت: «سه برنامه خاص مخصوص خانواده‌ها در این شبکه داریم که سری سوم «زنده باد زندگی» اغاز بکارخواهد کرد. برنامه «خونه و زندگی» از ۱۸ مهر روی آنتن خواهد رفت و برنامه «عصر خانواده»

 مریم جلالی مدیر گروه خانواده شبکه دو سیما نیز گفت: «رویکرد اصلی ما در این شبکه خانواده است و بر این اساس یکسری برنامه‌های محتوایی برنامه ریزی شده است. در مورد هفته ازدواج و مناسک سازی رسانه‌ای سال پیش ما عقد سه زوج را به عنوان یک حرکت نمادین انجام دادیم و امسال نیز ابتکار ویژه‌ای برای این هفته خواهیم داشت.»

مدیر شبکه دو سیما با بیان اینکه این شبکه برنامه‌های مستند ویژه‌ای نیزی تدارک دیده است گفت: «آقای سعید اشناب در بدو شروع کارشان در این شبکه به عنوان مدیر گروه مستند ۱۲۷ قسمت مستند را سامان دادند. که این مستند‌ها به ترتیب» همراهان»، «ما متهمیم»، «دوست خوب بچه‌ها»، «بچه‌های روستا»، «مرز نشینان»، «خانه نو مبارک»، «آرام و خروش»، «حیاط خانه ما» است.»

بخشی‌زاده در ادامه با اشاره به برنامه‌های گروه اجتماعی این شبکه گفت: «برنامه‌های متنوعی از جمله «روز از نو»، «از آسمان»، «ورزش از نگاه دو»، سفر ایمن»، «همت ماندگار»، «آهنگ توسعه»، «باز هم زندگی»، «راه سوم، «نشان بر‌تر»، «کافه سئوال»، «خانمی که شما باشین» برنامه‌هایی است که در این گروه تدارک دیده شده است.»

محسن حبیبی مدیر گروه معارف شبکه دو سیما نیز گفت: «برنامه‌های متنوعی در این گروه تدارک دیده شده است که «پابوس»، «بچه‌های مسجد»، «گنجینه حکمت»، «فصل عاشقی»، «مستند‌های امام رضا (ع)» از جمله این برنامه‌ها هستند.»

بخشی‌زاده در پاسخ به این پرسش که چرا در برنامه‌های مختلف این شبکه خصوصا برنامه «پورنگ» خیلی مشخص به تبلیغ کالایی پرداخته می‌شود، گفت: «ما باید در حال حاضر از پتانسیل رسانه استفاده کنیم. ما به سمت تبلیغ کالایی نرفتیم که برای بچه هاضرر داشته باشد، اما با این حرف موافقم که می‌توانیم خیلی زیرپوستی‌تر عمل کنیم و این تبلیغ خیلی گل‌درشت نباشد.»

به گزارش خبرآنلاین،او افزود: «بسیاری از افراد بیرون سازمان نمی‌دانند در حوزه فنی چقدر در سازمان هزینه می‌شود که این رسانه سر پا بماند. ما بودجه زیادی ازدولت نمی‌گیریم و باید به اقتصاد رسانه توجه کنیم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین