کد خبر: ۲۱۱۶۱۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
رییس‌جمهور پیش از سفر به نیویورک:

می‌خواهیم چهره واقعی ملت ایران را به جهانیان معرفی کنیم

رییس‌جمهور صبح امروز پیش از ترک تهران به مقصد نیویورک جهت شرکت در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: می‌خواهیم ندای مظلومیت ایران را به گوش جهانیان برسانیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسن روحانی که در پاویون جمهوری اسلامی فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار کرد: ملت ایران که یک ملت بسیار بزرگ با تمدن و فرهنگی کهن است و امروز به عنوان مرکز ثبات منطقه شناخته می‌شود که همواره به دنبال صلح در منطقه بوده است.

وی افزود: متاسفانه دست‌هایی در سال‌های اخیر بوده که این چهره را به گونه‌ای دیگر معرفی کرده است و یکی از اولین اهداف این سفر این است که در فرصتی که برای بنده و هیات همراه پیش می‌آید چهره واقعی ملت ایران را به جهان معرفی کنیم؛ به عنوان ملتی فرهنگ‌دوست، صلح‌دوست و ملتی که در پی پیشرفت است بدون اینکه بخواهد لطمه‌ای به کشورهای دیگر وارد کند.

رییس‌جمهور با اشاره به حضور با شکوه مردم در انتخابات 24 خرداد و تحقق حماسه سیاسی گفت: مردم با نشاط و انتخاب خود مسیر میانه‌روی و اعتدال را برگزیدندو اعلام کردند که با افراط و افراطی‌گری موافقتی ندارند و ما تلاش می‌کنیم که پیام مردم ایران را به گوش جهانیان برسانیم. تلاش ما این است که صدای ملت ایران و پیام آنها را به گوش جهانیان برسانیم و بگوییم ملت ایران با هرگونه خشونت و افراط مخالف است مخصوصا در دنیای امروز که در منطقه ما و بسیاری از کشورهای جهان مردم از افراطی‌گری و خشونت رنج می‌برند ما به دنبال مبارزه با خشونت هستیم و باید همه در راستای مبارزه با خشونت دست به دست هم بدهیم.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: ملت ایران مورد ظلم و ستم و فشار نابجای بین‌الملل قرار گرفته است. ملت ایران به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نبوده و قربانی آن است و به دنبال توسعه و پیشرفت خود در چارچوب مقررات بین‌المللی است اما به ناروا تحت فشارهای سیاسی و اقتصادی است و ما می‌خواهیم ندای مظلومیت ملت ایران را به گوش جهانیان برسانیم.

وی ادامه داد: می‌خواهیم بگوییم مسیر تحریم، مسیر غیرقابل قبول و غیرواقعی و کسانی که این مسیر را انتخاب کرده‌اند به هدف‌شان نمی‌رسند. به جای اتخاذ چنین مسیرهایی باید مسیر تعامل، گفت‌وگو و مفاهمه درپیش بگیرند و ما از این مسیر می‌توانیم به منافع مشترکمان دست پیدا کنیم.

رییس‌جمهور با اشاره به برنامه‌های سفر خود گفت: در این سفر با مقامات بلندپایه برخی از کشورهای منطقه، اروپای، غربی و روسای سازمان‌های بین‌المللی و مجامع علمی و دینی آنجا ملاقات‌ها و گفت‌وگوهایی خواهیم داشت.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه در جریان این سفر با رسانه‌های بین‌المللی نیز مصاحبه‌هایی خواهد داشت، گفت: از جمله دیگر برنامه‌های این سفر ملاقات با ایرانیان مقیم در آمریکاست.

در جریان این سفر محمدعلی نجفی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، صادق مشاور رییس جمهور، حسام‌الدین آشنا مشاور رییس جمهور، نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور، دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی روحانی را همراهی می‌کنند.

به گزارش ایسنا،محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به همراه تعدادی از معاونین خود نیز هفته گذشته برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین