کد خبر: ۲۱۱۹۵۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴

کانادا: قصد از سرگیری روابط دیپلماتیک با ایران را نداریم

نخست‌وزیر کانادا گفت که اتاوا قصد احیای روابط دیپلماتیک با تهران را ندارد و درباره دنبال کردن دیپلماسی با ایران به باراک اوباما هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استفان هارپر، نخست‌وزیر کانادا گفت: من بدون شک از باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا و متحدانمان به خاطر تلاش در این زمینه انتقاد نمی‌کنم ولی صادقانه توصیه می‌کنم که وقتی پای دولت ایران به میان می‌آید ما باید با دقت اعمال را بیشتر از گفتار بررسی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کانادا در سپتامبر سال 2012 روابط دیپلماتیکش با ایران را قطع کرد. در آن زمان جان برد، وزیر امور خارجه کانادا به دلیل خاصی برای قطع روابط با ایران اشاره نکرد ولی از حمایت ایران از دولت بشار اسد رییس‌جمهور سوریه انتقاد کرد و علاوه بر آن در اظهاراتی بی‌اساس دولت ایران را بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و امنیت جهانی خواند.

هارپر روز سه‌شنبه گفت که اتاوا نگران امنیت دیپلمات‌هایش در تهران شده بود.

نخست‌وزیر کانادا گفت: تا زمانی که به نحو مناسب به این مسائل نپرداخته‌ایم، ما قصد بازگشت به این کشور را نداریم.

جان برد نیز روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در مونترال گفت که کانادا خواستار این است که شاهد پیشرفت‌های معنادار در زمینه سوابق حقوق بشر ایران باشد.

وزیر امور خارجه کانادا با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم و دخالت در امور همسایگانش مدعی شد: ما علاوه بر آن خواستار این هستیم که آنها از حمایت از تروریسم، چه حزب‌الله باشد و چه حمایت از مداخله در امور همسایگانشان دست بکشند.

برد گفت که نشست ایران و 1+5 که قرار است روز پنج‌شنبه برگزار شود می‌تواند به حصول پیشرفتی در زمینه فعالیت‌های هسته‌یی ایران منجر شود، ولی افزود که چهار نشست قبلی دستاوردی به همراه نداشت.

به گزارش ایسنا،نخست‌وزیر کانادا بر خلاف همتاهای ایرانی و آمریکایی‌اش دعوت سازمان ملل برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل را رد کرد و در این نشست حاضر نبود، تصمیمی که با ناخرسندی‌هایی در داخل کشور مواجه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین