کد خبر: ۲۱۱۹۶۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰

تصویب تحقیق و تفحص از سازمان چای کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای کشور موافقت کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 3 مهر) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی عملکرد سازمان چای کشور با تحقیق و تفحص آن موافقت کردند.

بنابراین گزارش نمایندگان با 122 رأی موافق، 12 مخالف و 11 ممتنع از 204 نماینده حاضر در مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان چای کشور موافقت کردند.

براین اساس مهرداد بائوج لاهوتی به عنوان درخواست کننده تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای کشور افزود: هر سال دولت عددی را به عنوان یارانه پرداخت می کند و همیشه هم چای کارگرفتار است و هم تولید کننده چای خشک؛  بعد از آنکه به دنبال مقصر می گردیم متأسفانه به نتیجه مطلوبی دست پیدا نمی کنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تنها راه حل این موضوع تحقیق و تفحص است تا وارد بحث عملکرد سازمان چای کشور شویم تا اشکال کار را بیابیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: کشوری که 120 هزار تن چای مصرف می کند اما تنها 30 هزار تن چای تولید می کند.

وی یادآور شد: امروزه دوران بهره برداری از چای به اتمام می رسد و هنوز 50 درصد مطالبات چای کاران پرداخت نشده است.

لاهوتی تصریح کرد: براساس آمار مرکز پژوهش های مجلس از 35 هزار هکتار باغ چای تنها 30 هزار هکتار باقی مانده است و بقیه تبدیل به ویلا شده است.

وی یادآور شد: وظیفه مجلس شورای اسلامی نظارت است و ما در صددیم از حیطه وظایف خود استفاده کنیم و بحث تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای کشور را در دستور کار قرار دهیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: ما علت ها را می دانیم و لازم است به این موضوعات ورود پیدا کنیم تا دلیل این همه ناکارآمدی برای همگان مشخص شود.

لاهوتی گفت: متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی به دنبال منافع خود هستند و وضعیت چای زندگی چای کاران برایشان بی اهمیت است.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه دولت قرار بود در قبال چای خشک دو کیلو حواله واردات صادر شود افزود: یک کیلو چای خشک برابر 4 کیلو و نیم برگ سبز است در حالی که برای عده ای خاص 3 کیلو چای خشک صادر شده است ما همان موقع این موضوع را صورتجلسه کردیم و به سازمان چای اعلام کردیم حق ندارید 3 کیلو چای صادر کنید اما باز هم برای آن افراد چای خشک صادر شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس نهم گفت: متاسفانه چای سنواتی نیز در وضعیت اسفناکی به سر می برد و در انبارها انباشت شده است در حالی که این چای ها باید تبدیل به کمپوز می شد ولی این اتفاق نیافتاد.

به گزارش خانه ملت،سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: ما به دنبال چراهایی هستیم که در عملکرد سازمان چای وجود دارد و بدون شک در صدد یافتن دست های پشت پرده ای خواهیم بود که زندگی چای کاران و کشاورزان را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین