کد خبر: ۲۱۱۹۷۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
پس از دیدار با روحانی

رییس‌جمهور اتریش: پس از توافق، اروپا تحریم‌ها را گام‌به‌گام برمی‌دارد

رییس جمهور اتریش دیدار خود با رییس‌جمهور کشورمان در نیویورک را بسیار مثبت ارزیابی کرده و گفت در صورت شکل‌گیری توافق، اروپا در فرایندی گام به گام تحریم‌های وضع شده علیه ایران را بر می‌دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هاینز فیسچر، رییس‌جمهور اتریش درباره دیدار خود با دکتر حسن روحانی در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این دیدار در فضایی دوستانه و راحت برگزار شد و دو طرف دیدگاه‌های خود را درباره موارد مختلف به راحتی‌ بیان کردند.

فیسچر افزود: در این دیدار موضوع هسته‌یی ایران مطرح شد و رییس‌جمهور ایران به من و اتحادیه اروپا اطمینان خاطر داد که برنامه هسته‌یی کشورش برای تولید سلاح هسته‌یی نبوده و فقط در جهت کاربرد صلح‌آمیز انرژی هسته‌یی و برای مصارف صنعتی‌ و تأمین نیرو است.

رییس‌جمهور اتریش گفت: در این مذاکرات به بحث تحریم‌های وضع شده علیه ایران اشاره شد که آقای روحانی تاکید داشت تحریم‌های اعمال شده علیه کشورش منصفانه نیست.

او خاطرنشان کرد: در صورتی‌ که غرب بر اساس توافق مشترک از برنامه هسته‌یی ایران اطمینان پیدا کند، آن وقت می‌توان در روندی گام به گام تحریم‌ها را برداشت.

فیسچر گفت: البته این فرایند کوتاه نخواهد بود، بلکه ممکن است چندین ماه طول بکشد. من مطمئن هستم در آینده‌ا‌ی نه چندان دور مقامات دیپلماتیک اروپایی به ایران سفر کرده و سخنان تبدیل به عمل خواهند شد.

رییس‌جمهور اتریش روابط میان ایران و کشورش را بسیار قدیمی‌ و همواره مثبت خواند و افزود، با روی کار آمدن دولت آقای روحانی شرایط و مواضع ایران نسبت به دولت قبلی بسیار تغییر کرده است.

به گزارش ایسنا،وی از ابراز تمایل روحانی برای همکاری بیش‌تر با کشورش سخن گفت، و خاطرنشان کرد: کشورش تلاش خود را برای نزدیک‌تر کردن اتحادیه اروپا با ایران بر اساس گفت‌وگوهای تازه و شفاف‌سازی بر سر برنامه هسته‌یی آن خواهد کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین