کد خبر: ۲۱۲۰۶۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹

قیمت تبلت‌هاي پرفروش بازار ديجيتال +جدول

به گفته فعالان در حال حاضر تبلت‌ها در رده‌های ارزان‌قیمت، میان قیمت و گران‌قیمت و فوق گران‌قیمت در بازار موجودند که هر گروه دارای تنوع بسیار بالایی از لحاظ برند، مدل، طرح و رنگ و... است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تبلت‌هاي ارزان‌قيمت مورد توجه گروه‌هاي دانشجويي و تبلت‌هاي گران‌قيمت موردتوجه كاربران تجاري قرار مي‌گيرند

تبلت‌ها امروزه از محبوب‌ترین کالاهای حوزه کامپیوتر هستند. کالایی که گویا محبوبیتش در بازار به ضرر سایر کالاهای پرمخاطب تمام شده و افزایش محبوبیت آن عوارضی برای سایر کالاها از جمله لپ‌تاپ‌ها و مینی لپ‌تاپ‌ها داشته است.

یادآوری داستان پیروزی قاطع تبلت‌ها در رقابت با مینی لپ‌تاپ‌ها که زمانی به دلیل قیمت ارزان و وزن و حجم اندک در بازار محبوبیت زیادی داشتند به خوبی نشان‌دهنده میزان محبوبیت این کالای ارتباطی است. اینک این اتفاق در بازار لپ‌تاپ نیز در حال وقوع است.

حقیقت این است که قابلیت‌های کاربری، ظاهری و همچنین تنوع بالای برند، مدل و از همه مهم‌تر قیمت به چنین محبوبیتی در بازار دامن زده است. به طوری‌که در حال حاضر این کالا در رده‌های گوناگون سنی و درآمدی کاربر دارد. با توجه به محبوبیت بالای این کالا در بازار و همچنین رونق بیشتر بازار این کالا در یک ماه اخیر ما در این گزارش به بررسی بازار این کالای محبوب طی یک ماه اخیرپرداخته و تبلت‌هاي پرفروش را در رده‌های قیمتی گوناگون معرفی کرده‌ایم. اگر به این موضوع علاقه‌منديد این مطلب را بخوانید:

رده‌های قیمتی در بازار تبلت


مانند تمام کالاهای حوزه کامپیوتر، تبلت‌ها نیز در رده‌های قیمتی گوناگونی به بازار عرضه شده‌اند که از قضا تنوع قیمتی در بازار این کالا بالاتر از کالاهایی نظیر نوت‌بوک یا سایر کالاهای اینچنینی در بازار کامپیوتر در شرایط فعلی است. همین امر هم یکی از رموز موفقیت این کالا در بازارهای جهانی و داخلی است.

به گفته فعالان در حال حاضر تبلت‌ها در رده‌های ارزان‌قیمت، میان قیمت و گران‌قیمت و فوق گران‌قیمت در بازار موجودند که هر گروه دارای تنوع بسیار بالایی از لحاظ برند، مدل، طرح و رنگ و... است.

سجادی، یکی از فعالان بازار کامپیوتر در پاساژ پایتخت، در این باره به «دنیای‌اقتصاد» گفت: رده‌قیمتی ارزان‌قیمت شامل تبلت‌هایی با میانگین قیمت 250 تا 500 هزار تومان، رده قیمتی میان‌قیمت شامل تبلت‌هایی با میانگین قیمت 500 هزار تا یک میلیون و 200 هزار تومان و رده گران قیمت شامل تبلت‌هایی با میانگین قیمت یک میلیون و 200 هزار تا سه میلیون تومان است.‌

رده فوق گران‌قیمت هم شامل تبلت‌هایی با قیمت بالاتر از سه میلیون تومان است که اکثرا تبلت‌های ویندوزی را شامل مي‌شود. این فعال بازار گفت: در حال حاضر برندهای گوناگونی در رده‌های قیمتی گوناگون در بازار حضور دارند که معمولا در بازار برند تبلت محدوده قیمتی آن را نیز مشخص می‌کند.

یکی دیگر از فعالان بازار هم با بیان این مطلب که برندها تا حدود زیادی مرز میان قیمت‌ها را در بازار مشخص می‌کنند به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: معمولا تبلت‌های ارزان قیمت (250 تا 500 هزارتومانی) شامل برندهای ناآشنا و جدید در بازار است. برندهایی نظیر VIVA ،COBY ،HIRO ،ARTA و... که اکثرا شامل نمونه‌های هفت اینچی مبتنی بر سیستم‌عامل آندرويد است.

نمونه‌های میان قیمت هم شامل مجموعه بزرگی از برندهای آشنا و ناآشناست. برندهایی نظیر
ASUS،ACER،LENOVOو، ARCHOS ،AXTROM و... تبلت‌های این رده قیمتی هم معمولا به سیستم‌عامل آندرويد مجهزند و صفحه نمایش‌هایی هفت اینچی دارند.

تبلت‌های گران هم معمولا شامل برندهایی مطرح چون APPLE با سیستم‌عامل انحصاری‌اش و برخی از برندهای آشنای بازار نظیر ASUS،ACER ، SONY و... است. این تبلت‌ها معمولا دارای صفحه نمایش‌های 7/9 تا 10 اینچی هستند و در ضمن از نسخه‌های جدید سیستم‌های عامل مطرحی چون IOS و ANDROID یا ویندوز بهره‌مندند. در نهایت تبلت‌های فوق‌گران قیمت شامل نمونه‌هایی با برندهایی نظیر ASUS ،SONY،ACER و... می‌شوند که اکثرا نمونه‌های ویندوزی هستند و کاربری خاص و تجاری دارند. این تبلت‌ها همچنین شامل نمونه‌های هیبریدی مي‌شود.

چه تبلتی برای چه کاربری مناسب است


کاربری تبلت‌ها با توجه به رده‌های قیمتی متفاوت است. به طوری‌که تبلت‌های ارزان قیمت معمولا مورد توجه کاربران دانش‌آموز یا کاربران مبتدی قرار گرفته و نمونه‌هایی که در گروه میان قیمت‌ها قرار دارند بیشتر مورد توجه دانشجویان، یا افرادی که قصد دارند از تبلت برای انجام امور روزمره و عادی نظیر گشت‌زدن در اینترنت و انجام برخی از بازی‌های کامپیوتری و... استفاده کنند قرار می‌گیرند.‌ تلبت‌های گران قیمت هم با توجه به اینکه معمولا صفحه نمایش‌ بزرگ‌تری دارند، مورد توجه گروه‌های دانشجویی و تجاری قرار می‌گیرند.

کاربران این تبلت‌ها بسته به سیستم‌عامل تبلت می‌توانند نرم‌افزارهای بیشماری را روی تبلت نصب و اجرا کنند. اما نمونه‌های فوق گران که اکثرا شامل نمونه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز هستند و تبلت‌های هیبریدی (تبلت‌هایی که قابلیت اتصال به کیبورد را داشته و قابلیت کاربردی لپ‌تاپ را دارند) هستند بیشتر مورد استفاده کاربران خاص که قیمت برایشان اهمیت ندارد و از تبلت انتظاری بیش از اتصال به اینترنت و انجام امور روزمره و نصب برخی از برنامه‌های خاص دارند. ‌این تبلت‌ها معمولا برای اجرای برنامه‌های آفیس مناسب بوده و کاربری تجاری دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین