کد خبر: ۲۱۲۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
یک متخصص مامایی:

مادران چاق نوزادان نارستر به ­دنیا می­‌آورند

یک متخصص مامایی در­ خراسان‌جنوبی، گفت: مادران چاق، نوزادان نارستر بدنیا می­‌آورند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: "مریم پارسامنش" در ­گفت ­و­گو با ایسنا، با اشاره به اینکه دلیل عمده چاقی، عادت‌های بد­غذایی و بی‌تحرکی است، گفت: چاقی سلامت افراد در همه گروه‌های سنی به خصوص زنان­ را­ تهدید می‌کند و­ در صورتی­که بارداری اتفاق بیفتد، خطرات فراوانی از جمله؛ افزایش فشار خون و دیابت را به دنبال خواهد داشت.

پارسامنش افزود: زنان باردار چاق برای ­به دنیا آوردن فرزندشان احتیاج به عمل سزارین دارند و پس از تولد نوزاد نیز زمان زیادی باید در بیمارستان تحت درمان قرار بگیرند چراکه نوزادان این مادران دچار کاستی­هایی در سلول­های عصبی و رشته‌های عصبی می­‌شوند.

وی در خصوص اینکه یکی از راه­‌های جلوگیری از بروز دیابت بارداری رعایت رژیم غذایی مناسب و مراقبت‌های پیش از بارداری است، ادامه داد: در صورت نداشتن سابقه دیابت بارداری، در هفته‌های 24 تا 28 بارداری با انجام آزمایش تشخیص داده می‌شود.

این متخصص مامایی در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه چاقی یکی از مهم‌ترین عوامل بروز خطر قطع تنفس هنگام خواب است، گفت: با رعایت دوری از چاقی خطر تنگی نفس رفع می­‌شود و بیماری‌های ریوی، دیابت بارداری، فشارخون بارداری در زنان باردار یا زنان چاقی که قصد بارداری دارند احتمال بروز آن بیشتر است.

پارسامنش اضافه کرد: ارزیابی وضعیت سلامت جنین در 14 هفتگی انجام می‌شود، اما خانم‌هایی که اضافه وزن دارند باید در دوره ­20 و ­22 هفتگی نیز برای ارزیابی سلامت به پزشک خود مراجعه کنند.

وی در خصوص اینکه بعد از زایمان عوارض زنان چاق باردار کمتر می­ شود، گفت: شیردهی نوزاد به مادری که تازه صاحب فرزند شده کمک می‌کند وزن خود را کاهش دهد و موجب می‌شود بدن مادر روزانه حدود ۵۰۰ کالری انرژی بسوزاند.

این متخصص مامایی در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه زنان باردار­ چاق باداشتن برنامه غذایی منظم به سلامتی خود کمک می­‌کنند، یادآورشد: روزانه حداقل ۱۰تا ۱۲ لیوان آب بنوشند و یک وعده غذایی متعادل داشته باشند که شامل میوه‌ها، سبزی‌ها، گوشت لخم، ماهی و محصولات لبنی­ کم چرب است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین