کد خبر: ۲۱۲۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
والیبال قهرمانی مردان آسیا – دبی

شاگردان ولاسکو گام اول را محکم برداشتند

تیم ملی والیبال ایران در نخستین روز رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا در دبی، با نتیجه 3 بر صفر برابر قزاقستان به برتری رسید.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ملی پوشان والیبال ایران در نخستین روز رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا در دبی به مصاف قزاقستان رفتند. قزاقستان یکی از تیم‌های ریشه‌دار در والیبال قاره کهن به شمار می‌رود که بازیکنان این تیم معمولا بالاترین معدل قدی را در مسابقات آسیایی دارا هستند.

از جمع 12 بازیکن تیم قزاقستان در مسابقات قهرمانی آسیا، 10 بازیکن عضو باشگاه آلماتی هستند و پس از انجام ده‌ها بازی در کنار یکدیگر یکی از هماهنگ ترین تیم های هفدهمین دوره مسابقات را تشکیل می‌دهند.

تیم ملی والیبال ایران در مقابل قزاقستان از ترکیب بازیکنانی چون سعید معروف، امیر غفور، عادل غلامی، حمزه زرینی، فرهاد قائمی و محمد موسوی و فرهاد ظریف بازی بهره می برد.

تیم والیبال قزاقستان که تا حد زیادی به سبک والیبال بلوک شرق بهره می‌برد در آغاز بازی برابر ایران نمایش قابل قبولی داشت. بازیکنان بلند قامت این تیم با بهره گیری از پاس‌های بلند و تمرکز روی آبشارهای بلندزن های خود توانست پایاپای ایران پیش رود. اما بازی‌سازی‌های خوب سعید معروف و تغذیه موثر قدرتی‌های ایران در کنار دفاع روی تور عالی از سرعتی های ایران موجب شد که ست نخست با نتیجه 25 بر 22 به سود ایران تمام شود.

در ست دوم بازیکنان ایران با تسلط بیشتری کار را آغاز کردند. آنالیز دقیق حریف موجب شده بود که قدرتی های ایران با چشم باز دفاع روی تور حریف را جا بگذارند. نمایش خیره کننده از حمزه زرینی و سرویس های طلایی و تماشایی امیر غفوز و فرهاد قائمی قزاق‌ها را به زانو در آورده بود. دریافت اول تیم ملی والیبال قزاقستان حتی در سطح لیگ محلات والیبال ایران هم نبود. همین موضوع موجب می‌شد تمام سرویس‌های قدرتی بازیکنان ایران به امتیاز تبدیل شود. ست دوم مسابقه هم با نتیجه 25-17 به سود ایران تمام شد.

در ست آخر این مسابقه قزاقستان هر چه در چنته داشت رو کرد. آنها نمی‌خواستند در هر سه ست مسابقه مغلوب شوند. گرفتن تنها یک ست هم از مدافع عنوان قهرمانی می توانست برای قزاق ها افتخار به شمار آید. قزاق ها با تکیه بر آبشارهای قدرتی تا وقت استراحت فنی دوم پایاپای ایران پیش رفتند. ولاسکو که می خواست بازیکنانش را در اولین روز مسابقات محک بزند کمتر دست به تعویض می زد. در نهایت تیم ایران ست سوم را هم با امتیاز 25 بر 21 به سود خود تمام کرد.

تیم ملی والیبال ایران در برابر قزاقستان با نتیجه 3بر صفر و امتیازهای 25-22، 25-17 و 25بر 21 به پیروزی رسید.

به گزارش ایسنا،ایران فردا ساعت 13:30 به وقت تهران در دومین دیدار خود به مصاف کوست خواهد رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین