کد خبر: ۲۱۲۴۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
ماجراهای ساختمان لادن ادامه دارد

ساختمان لادن؛ دولت احمدی نژاد اينجاست

هنوز مدت زیادی از بر سر کار آمدن دولت روحانی نمی‌گذرد و مشایی این فرصت را دارد تا از طریق چشم و گوش‌هایش در دولت یازدهم بر جریان اخبار مسلط باشد، موقعیتی که همچنان به او این فرصت را می‌دهد یک گام جلو‌تر از دولتمردان جدید حرکت کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سه ماهی از پایان عمر دولت دهم میگذرد و محمود احمدی نژاد و اعضای دولتش در این مدت در ساختمان لادن تهران که عنوان "دفتر رئیس‌جمهور سابق"‌ را یدک می کشد، دور هم جمع شده و ظاهرا به رصد مسائل روز کشور می پردازند.

به رغم آن که محمود احمدی نژاد گفته بود پس از پایان دوران ریاست جمهوریاش به نارمک اسباب‌کشی کرده و سپس عازم دانشگاه ایرانیان خواهد شد، اما این اسباب کشی بیشتر جنبه نمادین داشت و مقصد اصلی اش ساختمانی در خیابان شیخ بهایی ونک بود وی با همراهی اسفندیار رحیم‌مشایی در اولین روز پس از پایان دوران ریاست جمهوری به ساختمان لادن یا همان دفتر رئیس‌جمهور سابق رفت.

ساختمانی که این روزها دفتر ملاقات ها و جلسات رسمی احمدی نژاد شده است و بنا به روحیه حاشیه آفرینی او؛ در محور توجهات قرار گرفته است. استقرار او در این ساختمان نشان می دهد که او قصد دارد محلی را برای تجمع یاران و حلقه نزدیکانش داشته باشد تا شاید نهایتا به ساختمان مرکزی دانشگاه ایرانیان هم تبدیل شود.

ساختمانی شش‌طبقه با نمای سنگ نارنجی، در ورودی‌اش شیشه‌ای است که پشت حصار فلزی نرده‌ای‌شکلی قرار گرفته و دستگاه «گیت» و «ایکس‌ری» (برای کنترل) در راهرو ورودی به چشم می‌زند. پرده‌هایی با شکل و طرح‌های مختلف که به شکل نامنظمی آویزان شده‌اند پنجره‌ها را پوشانده‌اند و چند تابلو خطی هم در راه‌پله‌های طبقه دوم از زیر پرده‌ها بیرون زده است.

برای اولین بار نام ساختمان لادن در شهریور ماه سال 91 و در جریان میزبانی ایران از اجلاس عدم تعهد به گوش خورد. در آن زمان این ساختمان به محل استقرار علی سعیدلو معاون بین الملل رئیس جمهور تبدیل شده بود تا امور این اجلاس را رتق و فتق کند. ساختمان شیک لادن در اختیار سعیدلو قرار گرفت اما عملا بعد از برگزاری اجلاس عدم تعهد کمترین استفاده ای از این ساختمان شد تا آنکه در ماجرای خروج هدایای ریاست جمهوری در روزهای پایانی دولت بار دیگر نام این ساختمان به گوش خورد.در آن زمان گفته شد که تمام هدایایی که روسای جمهوری از مقامات سایر کشورها گرفته اند یکشبه بار کامیون شده و به ساختمانی در ونک منتقل شده است.

ساختمان لادن جایی است که محمود احمدی‌نژاد و اعضای دولت سابقش هفته‌ای یک بار در آنجا دور هم جمع می‌شوند و مسائل کشور را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند. برخی منتقدان می‌گویند که مکان این ساختمان غصبی است و احمدی‌نژاد و یارانش قصد دارند با برگزاری جلساتی در این ساختمان خود را برای ورود مجدد به قدرت در ۴ سال آینده آماده می‌کنند.

مواضع مبهم اعضای دولت قبل

واکنش اعضای دولت سابق به حضور در جلسات ساختمان لادن مبهم و غیر شفاف بوده است. مثلا محمد رضا میر تاج الدینی «از معاونان دولت احمدی‌نژاد در حاشیه یک مراسم ختم در باره حضور در جلسات ساختمان لادن گفته است:» این سوال را باید از آنانی که مسئول اش هستند بپرسید چرا که اگر قرار باشد خبری شود، رسانه‌ای می‌شود.

وی در عین حال که در باره حضورش در جلسات ساختمان لادن سکوت کرد به این نکته به صراحت اشاره کرد که همچنان معاون امور قانون اساسی و مشاور رئیس‌جمهور قبل در امور روحانیت است.

سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم با بیان اینکه تنها یکی دو جلسه در ساختمان لادن حضور پیدا کرده است، گفت: موضوع این چند جلسه در خصوص همکاری معاونان و وزیران احمدی‌نژاد در دانشگاه ایرانیان بود.

وی در ادامه گفت: «من تنها در یکی دو جلسه آن شرکت کردم و متوجه شدم بیشتر جنبه دید و بازدید میان وزیران دولت سابق بود، از جزئیات بیشتر این جلسات خبر ندارم چون در جلسات بعدی از من دعوت نشده است. »

مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد احمدی نژاد هم در باره جلسات ساختمان لادن تصریح کرد: بالاخره دوستان دور هم جمع می‌شوند اما این به آن معنا نیست که همزمان با جلسات هیأت، دولت این جلسات در ساختمان لادن برگزار شود.

خود احمدی‌نژاد هم در حاشیه مراسم ختم مادر سردار سلیمانی در پاسخ به سوال خبرنگاران در باره جلسات ساختمان لادن و دانشگاه ایرانیان به دست به سر کردن خبرنگاران با دادن جواب‌های سر بالا مبادرت کرد و گفت: این موضوعات مهم نیست و ما با آمریکا در حال جنگ هستیم.


موارد استفاده ساختمان لادن

از نقاط قابل توجه دیگر این ماجرا میتوان به حرکات محسوس رحیم مشایی و بقایی در رفت و آمد به ساختمان لادن و ساختمان نزدیک به آن اشاره کرد، زیرا عنوان شده مشایی نیز دفتری در همان خیابان را در اختیار خود دارد، همه اینها در حالی مطرح می شوند که برخی منابع از برنامه‌ریزی آنان برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری و مجلس خبر داده‌اند.

برخی صاحب نظران تاکید میکنند که احمدی‌نژاد با تشکیل جلسات "دولت در سایه" خود به بررسی مسائل روز کشور می‌پردازد تا با رصد دقیق‌تر تحولات بتواند راه خود را بهتر برای بازگشت به عرصه قدرت باز کند؛ بازگشتی که احتمالا اولین نشانه‌های آن در انتخابات مجلس دهم بروز خواهد کرد.

مشایی کجاست؟

اما در این میان جای یک نفر دیگر هم خالی است؛ اسفندیار رحیم مشایی؛ مدت‌ها است سکوت کرده و هیچ خبری از او منتشر نمی‌شود.

مطابق شنیده‌هاو برخی اخبار منتشر شده در رسانه ها، مشایی اینک در کنار احمدی‌نژاد در ساختمان خیابان لادن مستقر شده و هر روز گزارش‌های دقیقی از آخرین اقدامات دولت جدید دریافت می‌کند گزارش‌هایی که توسط مدیران هنوز بر سرکار مانده‌اش در وزارت خانه‌ها و سازمان‌های دولتی برایش ارسال می‌شود تا اسفندیار دولت دهم بتواند تصمیم گیری مناسب را درباره واکنش به آن‌ها انجام دهد.

هنوز مدت زیادی از بر سر کار آمدن دولت روحانی نمی‌گذرد و مشایی این فرصت را دارد تا از طریق چشم و گوش‌هایش در دولت یازدهم بر جریان اخبار مسلط باشد، موقعیتی که همچنان به او این فرصت را می‌دهد یک گام جلو‌تر از دولتمردان جدید حرکت کند با این همه باید منتظر ماند و دید رقابت این دو جریان سیاسی در روزهای آینده چه اخباری را برای رسانه‌های کشور به ارمغان می‌آورد.

به گزارش شفاف،در نهایت باید منتظر ماند و دید که سرنوشت جلسات دولت دهمی ها در ساختمان لادن به کجا می انجامد و دولت تدبیر و امید به عنوان مسئول تصمیم‌گیرنده درباره ساختمان لادن چه فکری در سر دارد؛ چرا که بر اساس نظر صاحب نظران، اگر ساختمانی برای این جلسات در نظر گرفته شده باید با مجوز دولت فعلی باشد که دولت یازدهم اجازه‌ای به این افراد برای تشکیل جلسه در دفتر رئیس جمهور سابق نداده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین