کد خبر: ۲۱۲۶۷۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۹

گران ترین ماشین پلیس های دنیا

وقتی سریع‌ترین ماشین‌های پلیس جهان به تعقیب جنایتکاران می‌روند دیگر راه فراری برای آنها نیست وجود این ماشین‌های پرسرعت در جاده‌ها برای قانون‌شکنان یک کابوس به شمار می‌رود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اتومبیل‌هایی که سرعت آنها بیش از 250 کیلومتر در ساعت است و به مأموریت‌های مهم تعقیب و گریز اعزام می‌شوند. گران بودن سریع‌ترین ماشین‌های پلیس جهان گاهی باعث می‌شود که تعداد آنها بسیار محدود باشد اما با همین تعداد کم باز هم از نظر بسیاری از ماموران پلیس، استفاده از آنها روش خوبی برای مبارزه با خلافکاران و انداختن ترس به جانشان است. گاهی اوقات این اتومبیل‌ها را در سطح شهر می‌توانید ببینید و بعضی وقت‌ها هم در بزرگراه‌ها دیده می‌شوند اما هرکجا که باشند همیشه به دنبال یک هدف هستند و آن شکار مجرمان است

آئودی آر 8 جی‌تی‌آر
آلمان
سال 2011 اتومبیل آئودی مدل آر 8جی‌تی‌ار، زیر پای مأموران پلیس آلمان قرار گرفت. در ساخت قسمت‌هایی از این خودرو، از فیبر کربن استفاده شده تا وزن آن کاهش یابد. همچنین صندلی‌های آن مخصوص ماشین‌های مسابقه است. سرعت این ماشین پلیس در عرض 2/3 ثانیه از صفر به صد می‌رسد و 325 کیلومتر در ساعت سرعت دارد. به عقیده پلیس آلمان استفاده از چنین خودرویی در کشوری که جنایتکاران آن پیشرفته‌ترین اتومبیل‌ها را سوار می‌شوند اهمیت بسیار زیادی دارد.

کادیلاک سی‌تی‌اس - وی
آمریکا
از 2009 مأموران پلیس شهر بلومفیلد هیلز آمریکا می‌توانند سوار ماشین پلیس کادیلاک سی‌تی‌اس - وی شوند. پلیس شهر ورود این مدل خودرو را مدیون گروهبان «نوئل کلاسون» است که با مسئولان جنرال موتورز آشنا بود و معامله‌ای برای ورود این مدل خودرو به اداره پلیس شهر انجام داد. کادیلاک سی‌تی‌اس - وی در رژه‌ها، تعقیب و گریزها و کلاس‌های آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مأموران پلیسی که سوار این مدل خودرو می‌شوند، معتقدند که کادیلاک به آنها کمک می‌کند تا با ساکنان شهر ارتباط بهتری برقرار کنند. کادیلاک سی‌تی‌اس وی 556 اسب بخار قدرت دارد و موتور آن هشت سلیندر است صفر تا 100 آن در عرض 9/3 ثانیه پر می‌شود. طبق گفته سخنگوی کارخانه جنرال موتورز نهایت سرعت این خودرو به 262 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

شورلت کامارواس اس
امارات متحده عربی
ماه می 2013 پلیس دبی یک دستگاه خودروی جدید به ماشین‌های پلیس خود اضافه کرد. این خودرو یک شورلت کامارو اس‌اس بود و امارات متحده عربی اولین کشور در خاورمیانه بود که از کامارو به عنوان ماشین پلیس استفاده کرد. از نظر مأموران پلیس کامارو از نظر امنیت و استانداردهای لازم برای ماشین پلیس دبی از دیگر خودروها بهتر بوده و مناسب جاده‌های این کشور است.
7/4 ثانیه طول می‌کشد تا سرعت این خودرو از صفر به صد برسد و 250 کیلومتر در ساعت سرعت دارد. قدرت آن 426 اسب‌بخار است و با موتور هشت سیلندری که دارد از سال 2009 تا 2012 در مجله‌های مخصوص خودرو یکی از بهترین اتومبیل‌های دنیا به شمار می‌رفت.

لکسوس آی‌اس - اف
انگلیس
سال 2009، پلیس‌ها هامبرساید در شمال انگلیس، خودروی لکسوس آی‌اس - اف را برای استفاده در نیروی پلیس خریداری کرد. 6/4 ثانیه طول می‌کشد تا سرعت خودرو از صفر به 100 برسد و نهایت سرعت آن 270 کیلومتر در ساعت است.
این خودرو مجهز به دو رادیو با سیستم بسیار پیشرفته است، چهار دوربین دارد و یک کامپیوتر مسطح که به مأموران اجازه می‌دهد وقایع را ثبت کنند و هنگامی که در مأموریت هستند به اطلاعات و آمار پلیس دسترسی داشته باشند.
به گفته مأموران پلیس استفاده از این خودرو باعث ترس و وحشت خلافکارها می‌شود و به پلیس در دستگیری قانون‌شکنانی که از ماشین‌های مدل بالای پرسرعت برای فرار استفاده می‌کنند کمک می‌کند.

اسکایپرسی 18 اسپایدر
هلند
سال 2006، پلیس هلند خودروی اسپایکر سی 8 اسپایپررا وارد ناوگان پلیس این کشور کرد. این اتومبیل ابتدا در شهر فلیولند به طور ازمایش مورد استفاده قرار گرفت. اسکایپر به شکل دیگر ماشین پلیس رنگ شد و با قرار گرفتن چراغ‌های پلیس روی آن تبدیل به یکی از رعب‌آورتین ماشین‌های پلیس برای جنایتکاران شد. قدرت این خودرو 400 اسب بخار است و موتور هشت سیلندر دارد. در عرض 5/4 ثانیه، سرعت آن از صفر به 100 می‌رسد و 300 کیلومتر در ساعت نهایت سرعت آن است. البته اسپایدر در هر مأموریتی مورد استفاده قرار نمی گیرد و فقط به مأموریت‌های تعقیب و گریز بسیار مهم اعزام می‌شود. همچنین این اتومبیل در رژه‌ها و مراسم عمومی نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

فراری اف‌اف
امارات متحده عربی
فراری اف‌اف اولین خودروی پرسرعتی نیست که برای مبارزه با جرم و جنایت به ادارات پلیس دبی راه پیدا کرده است. این خودرو فقط توسط مأموران پلیس زن رانده می‌شود. فراری اف‌اف آوریل سال 2013 به مجموعه اتومبیل‌های پلیس دبی افزوده شد. سرعت آن 335 کیلومتر در ساعت است و در عرض 7/3 ثانیه از صفر به 100 می رسد این خودرو برای سرکشی به محل توریستی و نقاط پررفت و آمد شهر خریداری شده است.

لامبورگینی آونتادوال پی 4-700
امارات متحده عربی
آوریل سال 2013 خودرو آونتادورال پی 4-700 نگین ماشین‌های پلیس دبی در تعقیب قانون‌شکنان شد. این اتومبیل 349 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و 29 ثانیه طول می‌کشد تا سرعتش از صفر به صد برسد. درباره این مدل خودرو اختلاف‌نظرهای گوناگونی وجود دارد. بعضی‌ها می‌گویند که فقط برای گاز دادن ساخته شده و عده‌ای هم عقیده دارند آونتادور یک خودروی نمایش است.

لامبورگینی گالاردوال پی 4-560
ایتالیا
ماه می سال 2004 کارخانه لامبورگینی در صدوپنجاه و دومین سالگرد تأسیس خود یک دستگاه لامبورگینی گالاردو به پلیس این کشور هدیه داد و یک سال بعد دوباره از همین مدل خودرو به پلیس اهدا کرد. سال 2008 پلیس ایتالیا آخرین مدل از این خودرو را گرفت که لامبورگینی گالاردو ال‌پی 4-560 نام داشت. این خودرو به پلیس بزرگراه لاتزیو داده شد تا بیشتر و بهتر بتواند در جاده‌های کشور مأموریت انجام دهد. باورود این خودرو در بخش پلیس ایتالیا، آمار جرائم جاده‌ای تا حدود چشمگیری کاهش یافت. سرعت گالاردو 227 کیلومتر در ساعت است و 7/2 ثانیه طول می کشد تا از صفر به 100 برسد. 560 اسب بخار قدرت دارد و اتومبیل بسیار ایده‌آلی برای تعقیب خلافکارها به شمار می‌رود. این خودرو مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم ویدئویی است. از همه مهم‌تر اینکه در این اتومبیل، یخچالی تعبیه شده که برای حمل و نقل اعضای اهدایی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و به وسیله آن می‌توان اعضایی اهدایی کشته‌شدگان حوادث را به سرعت از بیمارستان معمولی به بیمارستان مجهز انتقال داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین