کد خبر: ۲۱۲۷۱۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸

واکنش تهیه‌کننده فرانسوی «گذشته» به انتخاب فیلم فرهادی

رئیس شرکت ممنتو فیلمز ابراز امیدواری کرد فیلم اصغر فرهادی بتواند بجز بخش فیلم خارجی‌زبان در دیگر بخش‌های جوایز اسکار 2014 نیز رقابت کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: الکساندر ماله-گی در واکنش به انتخاب فیلم اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار، گفت:‌ «این انتخاب به شرکت سونی پیکچرز کلسیکس، پخش‌کننده آمریکایی ما کمک می‌کند تا برای تبلیغ «گذشته» برای دیگر بخش‌های جوایز اسکار مانند بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد مکمل بهتر عمل کند.»


رئیس شرکت فرانسوی ممنتو فیلمز که «گذشته» را تهیه کرده، ادامه داد: «کیفیت فیلم، جوایزی که در جشنواره کن دریافت کرد و شهرت اصغر فرهادی و بره‌نیس بژو به لطف دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» و «هنرمند»، همین طور نقدهای عالی نوشته‌شده بر «گذشته»، باید فیلم را خوب پیش ببرد.»

«گذشته» اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن به نمایش درآمد و برنده جایزه بهترین بازیگر زن برای بژو شد. طاهر رحیم و علی مصفا دیگر بازیگران اصلی این فیلم هستند که در کن جایزه اصلی داوران کلیسای جهانی را هم دریافت کرد.

داستان درباره مردی ایرانی به نام احمد (مصفا) است که چهار سال پس از جدایی از همسر فرانسوی‌اش (بژو) به در خواست او راهی پاریس می‌شود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کرده و ثبت کنند. او در مدت اقامت کوتاهش متوجه آشفتگی لوسی دختر همسر سابقش می‌شود. تلاش او برای کمک به لوسی پرده از رازی در گذشته بر می‌دارد.

«جدایی نادر از سیمین» فیلم قبلی فرهادی سال 2012 برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد. ممنتو فیلمز یکی از توزیع‌کنندگان این فیلم بود. سونی پیکچرز کلسیکس هم «جدایی نادر از سیمین» را در آمریکای شمالی توزیع کرد.

اسامی پنج نامزد نهایی بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان پنجشنبه 16 ژانویه 2014 (26 دی) همراه نامزدان دیگر بخش‌ها اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین،هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه دوم مارس (بامداد دوشنبه 12 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند در لس آنجلس برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین