کد خبر: ۲۱۲۷۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳

دستگیری عامل ارسال پیامک قرص مرگ‌آور

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دستگیری عامل ارسال پیامک استامینوفن مرگ آور، در یکی از استانهای کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر عباس زارع نژاد اظهار داشت: یکی از عوامل ارسال پیامک کذب داروی مرگ آور مشابه استامینوفن، در یکی از استانهای کشور دستگیر شده است که جزئیات این شناسایی و دستگیری، بزودی توسط مراجع ذی ربط اطلاع رسانی خواهد شد.

این در حالی است که از روز گذشته پیامکهای مشکوکی برای هموطنان ارسال می شد مبنی بر اینکه دارویی مشابه استامینوفن وجود دارد که مرگ آور است.

در همین حال وزارت بهداشت اعلام کرد که هيچ دارويي مشابه استامينوفن كه مصرف آن خطرناك باشد در كشور وجود ندارد و شايعاتي كه اخيراً با ارسال گسترده پيامك‌هايي به هم‌وطنان مبني بر به كما رفتن و مرگ‌آور بودن اين دارو متشر شده است از اساس تكذيب مي‌شود.

در ادامه اين اطلاعيه از هموطنان خواسته شده است هرگونه اطلاع‌يابي در زمينه محصولات دارويي و غذايي را از طريق رسانه‌هاي جمعي و يا ارگان‌هاي ذيصلاح استعلام نمايند و به شايعات اين چنيني توجه نكنند.

دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو نیز اظهارداشت: در این پیامکها نامهای مختلفی به عنوان داروهای مشابه استامینوفن همچون "دگلوفین" عنوان شده است که اصلا چنین دارویی در کشور وجود ندارد.

به گزارش ایسنا،وی با تاکید بر دروغ بودن چنین اخباری، تصریح کرد: داروی استامینوفن با نامهای تجاری مختلفی در داروخانه های کشور وجود دارد، که هیچ کدام از آنها مشکلی ندارند و همگی مورد تایید وزارت بهداشت هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین