کد خبر: ۲۱۲۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۸۴ - ۱۵:۲۶

عدم حمایت دولت، ساماندهی بی خانمانها را متوقف کرد

آفتاب‌‌نیوز : رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این خبر افزود : دستگاههای مربوطه اجرایی توان خارج کردن مدد جویان طبقه بندی سهم خود را ندارند .

خادم در ارتباط با اظهار نظر وزیر بهداشت مبنی بر عدم تشکیل جلسه ای طی روزهای اخیر از سوی ستاد ساماندهی خیابان خوابها، تاکید کرد : وزیر بهداشت در جریان مطالب و موضوعات اجرایی و سوابق این موضوع نبوده است ، بنابراین انتظاری بیش از این نداریم . 

وی توضیح داد : طبق مصوبه شورای عالی اداری در سال 78 چندین دستگاه اجرایی از جمله شهرداری ، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی ، بیمارستان های مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی و ....مسئولیت این کار را بر عهده گرفتند و این امر با پیگیری های دوره دوم شورای شهر تهران ، موجب شد تمامی دستگاههای اجرایی ذی ربط فعال شوند .

خادم خاطر نشان ساخت : سازمان بهزیستی استان تهران به رغم تمام تلاش خود طی دوسال گذشته به دلیل عدم توجه ویژه دولت و عدم تخصیص اعتبار کافی ، امکان ترخیص مددجویان خود را ندارد .

وی  افزود : متاسفانه بیمارستانهای وابسته به وزارت بهداشت و درمان نیز هیچ اعتبار مصوبی برای ساماندهی سهم بی خانمان های مرتبط با خود ندارند ، در حالی که اغلب مددجویان دچار بیماریهای خطرناک توسط بیمارستانهای وابسته به وزارت بهداشت و درمان ساماندهی می شوند . 

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ،  از دولت خواست با اعمال حمایت های اعتباری و اجرایی نسبت به مکلف نمودن مجموعه های وابسته به اجرای این طرح و به خصوص وزارت بهداشت و سایر حوزه های مرتبط ، اقدامات لازم را به عمل آورد .

وی  در پایان تصریح کرد : مشکل بی خانمانهای تهران جمع آوری آنها نیست ، چرا که شهرداری و نیروی انتظامی توان جمع آوری بخش وسیعی از این افراد را دارند اما موضوع اصلی ، طبقه بندی و ساماندهی  مددجویان جمع آوری شده است .




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین