کد خبر: ۲۱۲۸۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷

15 مهرماه آخرین مهلت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

15مهرماه آخرین مهلت پرداخت مالیات ارزش افزوده تابستان 1392 است و مؤدیان باید ضمن ارائه اظهارنامه در مهلت مقرر، مالیات را به حساب های تعیین شده واریز کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده مکلفند حداکثر تا 15 روز پس از پایان هر فصل، مالیات متعلقه به همراه اظهارنامه را پرداخت کنند.

بر این اساس مهلت پرداخت مالیات ارزش افزوده سال 1392 در 15 مهرماه امسال به پایان می رسد و مؤدیان ضمن ارائه اظهارنامه در مهلت مقرر باید مالیات را به حساب های تعیین شده واریز کنند، در غیر این صورت مشمول جرایم مقرر در قانون خواهند شد.

به گزارش ایسنا براساس ماده 121 قانون برنامه پنجم توسعه، مقرر شده صاحبان مشاغل تا پایان سال دوم برنامه بر اساس اولویت ملزم به استفاده از سامانه های فروش شوند. بر این اساس 10 صنف برای سال آینده فراخوان شده‌اند که باید از ابتدای سال آینده نسبت به نصب، راه اندازی و استفاده از صندوق مکانیزه فروش اقدام کنند.

بنا به اعلام سازمان مالیاتی صاحبان مشاغل مشمول استفاده از سامانه های فروشگاهی در صورت عدم استفاده از این سامانه، ضمن محروم شدن از معافیت مالیاتی موضوع ماده 101 قانون مالیات های مستقیم، هزینه های آن در همان سال از درآمد مشمول مالیات آنان کسر خواهد شد.

بر این اساس بنا به استعلام صورت گرفته از وزارت صنعت به عنوان متولی انجام این کار حدود 800 هزار مؤدی در حال استفاده از صندوق مکانیزه فروش هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین