کد خبر: ۲۱۲۸۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲

پیام دبیرکل سازمان ملل به مناسبت روز بین‌المللی بدون خشونت

بان کی مون در پیامی به مناسبت روز بین‌المللی بدون خشونت مصادف با امروز (2 اکتبر 2013)، شهروندان جهان در هر جا که هستند را به این فرا خواند تا از شهامت افرادی مانند مهاتما گاندی الهام گیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در پیام دبیرکل سازمان ملل آمده است: امروز تولد مهاتما گاندی و طنین میراث او یعنی عدم خشونت را جشن می‌گیریم. گاندی قدرت مخالفت صلح‌آمیز با ظلم، بی‌عدالتی و نفرت را نشان داد. او سرمشق و مایه الهام تاریخ‌سازان بسیاری از جمله مارتین لوترکینگ، وکلی هاول، ریگوبرتا منچوتوم و نلسون ماندلا شد. پیام آنان به هر یک از ما دفاع از منزلت انسان، نفی نابردباری و کوشیدن برای جهانی است که در آن مردم از تمامی فرهنگ‌ها و عقاید بر مبنای احترام و برابری در کنار هم زندگی کنند.

به گزارش ایسنا، بان کی مون افزود: عدم خشونت نه راکد بودن و نه منفعل بودن است. شهامت ایستادگی در برابر آنانی است که برای اجرای خواسته یا باورهای خود از خشونت استفاده می‌کنند. نیازمند مصمم بودن به ایستادگی در برابر بی‌عدالتی،‌ تبعیض و بی‌رحمی و مطالبه احترام برای گوناگونی و حقوق بشر بنیادی است. همچنین نیازمند شهامت در ایجاد حرکت از سوی نبرد به سمت پذیرش گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز است. عدم خشونت نیازمند رهبرانی است که در سراسر کشورها و در جوامع و خانه‌ها، ارتشی از مردم شجاع آماده برای صلح‌خواهی، آزادی و عدالت از آنان پشتیبانی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین