کد خبر: ۲۱۲۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
آگهی

زردچوبه، طلای ادویه‌جات را از کجا تهیه کنیم؟

زردچوبه یک گیاه گلدار از خانواده زنجبیل است که در سراسر هند، جنوب آسیا و آمریکای مرکزی رشد می‌کند. زردچوبه یک ادویه پرکاربرد و یک عنصر مهم در ترکیب پودر کاری است و به صورت ترکیبی با انواع دیگر ادویه‌جات بکار می‎رود.
آفتاب‌‌نیوز :

اگر از شما بپرسیم اولین ادویه‌ای که هنگام طبخ غذا به آن فکر می‌کنید چیست، بی‌شک پاسخ خیلی از شما زردچوبه است. غیر ممکن است بخواهید آشپزی کنید و در غذاهای خوشمزه ایرانی از زردچوبه استفاده نکنید. ولی آیا هر زردی زرد چوبه است؟!

گیاه زردچوبه

زرد چوبه، طلای ادویه‌جات را از کجا تهیه کنیم

زردچوبه یک گیاه گلدار از خانواده زنجبیل است که در سراسر هند، جنوب آسیا و آمریکای مرکزی رشد می‌کند. زردچوبه یک ادویه پرکاربرد و یک عنصر مهم در ترکیب پودر کاری است و به صورت ترکیبی با انواع دیگر ادویه‌جات بکار می‎رود. در بسیاری از کشورها و فرهنگ‎ها از زردچوبه به عنوان اصلی‎ترین رنگ‎دهنده و طعم‌دهنده غذا استفاده می‌شود. ترکیب شیمیایی و ماده اولیه فعال آن، کورکومینوئید با رنگدانه‌های زرد است.

این گیاه بجای ریشه دارای ساقه‌های زیرزمینی است پس از خشک شدن و آسیاب به کپسول، قرص، چای یا ادویه تبدیل می‌شود.

پودر زردچوبه طعم گرم، تند، تلخ و عطر و طعم زمستانه دارد.

خواص سلامتی زردچوبه؛ چرا زردچوبه طلای ادویه‌جات است؟

قدمت استفاده از زردچوبه در مصارف غذایی و دارویی به بیش از 4000 سال پیش می‌رسد. پس از تحقیقات گسترده در طب غربی بر روی خواص زردچوبه، امروزه به آن به عنوان یک گیاه دارویی با اهداف درمانی توجه ویژه‌ای می‌شود. از نظر تاریخی زردچوبه در بسیاری از بیماری‌ها، از جمله مشکلات تنفسی، روماتیسم، درد شدید و خستگی، در پزشکی آیورودا، عمدتا در جنوب آسیا، مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه زردچوبه به عنوان مکمل غذایی برای بسیاری از بیماری‌ها در طب گیاهی توصیه می‌شود.

زرد چوبه، طلای ادویه‌جات را از کجا تهیه کنیم

برای آگاهی بیشتر شما، در زیر نتایج برخی از تحقیقات علمی و دانشگاهی در خصوص خواص درمانی زردچوبه ذکر شده است:

• زردچوبه دارای ترکیبات بیولوژیکی با خواص دارویی قوی است.

• یک ترکیب طبیعی ضد التهاب در طبیعت است و در درمان سیستم گوارشی تجویز می‌شود.

• زردچوبه به طور چشمگیری ظرفیت آنتی اکسیدان بدن برای مقابله با سرطان را افزایش می دهد و به پیشگیری و یا درمان سرطان کمک کند.

• ترکیبات شیمیایی زردچوبه با رقیق سازی خون و خون‌رسانی به مغز، باعث بهبود عملکرد مغز و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مغزی می‌شود.

• زردچوبه می‌تواند با بهبود سیستم گردش خون در عروق و جلوگیری از تشکیل لخته‌ خون، خطر بروز بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

• در پیشگیری و درمان بیماری آلزایمر بسیار موثر است.

• بیماران مبتلا به آرتروز به مکمل‌های کورکومین (ترکیب شیمیایی موجود در زردچوبه) بسیار خوب پاسخ می‌دهند.

• مطالعات نشان می‌دهد که کورکومین نتایج باور نکردنی در درمان افسردگی دارد.

• کورکومین دارای خواص تاخیر در پیری و همچنین پیشگیری از بیماری‌های مزمن مرتبط با افزایش سن است.

• تاثیر استفاده از پودر زردچوبه برای بازسازی سلول‌های پوستی به صورت ماسک نیز ثابت شده است.

در طب گیاهی قدیم در ایران نیز زردچوبه یکی از پرکاربردترین گیاهان بوده و در موارد زیر استفاده می‌شده است که امروزه نیز همچنان توصیه می‌شود:

• رفع لکه‌ های تیره پوستی
• خشک کردن زخم ‌ها
• رفع التهاب و تقویت معده
• رفع دمل ‌ها به صورت موضعی
• تنظیم قاعدگی

این گیاه نیز مانند بسیاری از گیاهان دارویی در صورت وجود حساسیت و یا مصرف بی‌رویه ممکن است باعث ایجاد عارضه در بدن شود که در زیر به برخی از عوارض مصرف زیاد آن اشاره شده است:

• شکل‌گیری سنگ‌های کلیه در افراد مستعد

• امکان خونریزی در مصرف همزمان با داروهای ضدانعقاد خون

• ایجاد مشکلات گوارشی خفیف مانند نفخ، رفلاکس اسید معده و اسهال را در مصارف بالاتر از 1,000 میلی گرم در روز

• سردرد و حالت تهوع در مصارف بالاتر از 450 میلی گرم در برخی افراد

• حساسیت و خارش پوستی در برخی افراد



زرد چوبه، طلای ادویه‌جات را از کجا تهیه کنیم

عوارض مصرف زردچوبه بی‌کیفیت

زردچوبه نیز از قائده عرضه محصولات بی‌کیفیت در بازار به دلیل سودجویی عده‌ای، مستثنا نیست. بعضی از فروشندگان برای کاهش قیمت تمام شده در تولید محصولشان از ترکیب افزودنی‌های غیرمجاز در فروش زردچوبه استفاده می‌کنند. در برخی از زردچوبه‌‌های ارزان و بی‌کیفیت از نشاسته، جو، آرد گندم یا چاودار برای افزایش حجم و وزن آن استفاده می‌شود که مصرف آنها در افراد مبتلا به عدم تحمل گلوتن ایجاد مشکل می‌کند.

در برخی موارد فروشندگان اقدام به افزودن رنگ‌های غیرمجاز به پودرهای زردچوبه می‌کنند که این عمل برای تقویت رنگ زردچوبه هنگام ترکیب کردن با آرد انجام می‌شود. یکی از رنگ‌های پر کاربرد زرد متانیل است که به زرد اسیدی 36 نیز معروف است. تحقیقات بر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان داده است که مصرف مقادیر زیاد متانیل عامل ایجاد سرطان و آسیب های عصبی است. در حالیکه که هنوز آثار متانیل روی انسان مورد بررسی و تحقیق قرار نگرفته است، اما استفاده از آن در کشورهای اروپایی و آمریکا غیر قانونی است.

همچنین، ممکن است برخی از پودرهای زردچوبه محتوی سرب باشند. سرب یکی از فلزات سنگین است که به طور ویژه بر روی سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد.

خرید مطمئن زردچوبه از سایت بوبارد

تیم کنترل کیفی بوبارد در تمامی مراحل تولید زردچوبه خالص با نظارت دقیق و پیاده‌سازی استاندارهای مورد تاکید وزارت بهداشت در فرآیند تهیه و بسته‌بندی زردچوبه، نوید خرید یک مطمئن را به کاربران خود می‌دهد.

شما می‌توانید از یک خرید مطمئن و خوب اینترنتی از سایت بوبارد برای فروش عمده زردچوبه در بسته بندی 10 کیلویی لذت برده و با اطمینان از کیفیت محصول، آن را برای مصارف غذایی و دارویی بکار ببرید.

شما با خرید زردچوبه از بوبارد در بسته‌بندی‌های 10 کیلویی، علاوه بر تجربه یک خرید لذتبخش اینترنتی، به آشپزخانه خود طعم و رنگی جذاب می‌دهید و تجربه آشپزی خود را با خاطره‌ای دلپذیر همراه می‌کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین