کد خبر: ۲۱۲۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲

احتمال حداكثری افزایش بهای بنزین در سال آینده

وزارت نفت با توجه به منابع مالی و سرعت بخشیدن به اهداف خود تسهیلات را به فازهای اولویت دار اختصاص می‌دهد، زیرا زمان‌بندی و هدایت امور در اولویت کاری وی است؛ اما در عین حال دغدغه پیمانکاران دیگر فازها هم از نظر دور نمی‌ماند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: کمیسیون انرژی مسئله نحوه اختصاص بودجه به پیمانکاران فازهای خارج از اولویت وزارت نفت را مطرح می‌کند.

روبرت بگلریان نماینده ارامنه جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اولویت‌بندی فازهای پارس جنوبی و مشکلات پیش روی پیمانکاران دیگر فازها به جلسه روز گذشته کمیسیون با معاونت وزارت نفت اشاره و اظهار داشت: طبق برآوردهای جلسه دیروز اولویت دادن وزارت خانه به فازهای 12،15،16،17و18 به این معنا نیست که دیگر فازها تعطیل شود یا مدنظر قرار نگیرد.

این عضو کمیسیون انرژی افزود: قطعا فاز 12 یکی از فازهای مهم و در حد سه فاز معمولی ارزش دارد و تاکنون نیز 97 درصد کار پیشرفت داشته اما فازهای دیگر نیز در نتیجه بخشی پروژه‌های نفت و گاز تاثیر ویژه‌ای دارند.

به گزارش ایلنا، وی توضیح داد: وزارت نفت با توجه به منابع مالی و سرعت بخشیدن به اهداف خود تسهیلات را به فازهای اولویت دار اختصاص می‌دهد، زیرا زمان‌بندی و هدایت امور در اولویت کاری وی است؛ اما در عین حال دغدغه پیمانکاران دیگر فازها هم از نظر دور نمی‌ماند.

وی در ادامه به روند کاری دولت گذشته در فازهای پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: گمان بر این بود که دولت گذشته پراکنده کاری کرده و در اختصاص بودجه به فازهای مختلف شفاف عمل نکرده و توزیع مالی هم به‌درستی صورت نگرفته اما طبق محاسبات اینگونه نبوده است.

بگلریان خاطرنشان کرد: کمیسیون و وزارت به پیمانکاران اطمینان خاطر را می‌دهند که با توجه به لزوم بهره‌برداری بهینه از میادین و سفره‌های گاز و نفت تخصیص بودجه به غیر فازهای اولویت‌دار را صفر نمی‌کند.

وی یادآور شد: کمیسیون در جلسه روز یکشنبه مسئله نحوه اختصاص بودجه به پیمانکاران فازهای خارج از اولویت وزارت نفت را مطرح می‌کند.

این نماینده مجلس در خصوص قیمت بنزین نیز گفت: کمیسیون و دولت هنوز به جمع‌بندی واحدی نرسیده‌اند اما آنگونه که پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد.

وی گفت: طبق گمانه‌زنی‌ها قیمت بنزین برای سال آینده با توجه به منابع مالی و در نظر گرفتن تفاوت‌های منطقه‌ای افزایش می یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین