کد خبر: ۲۱۲۹۱۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶

کره‌جنوبی باز هم برابر شاگردان ولاسکو زانو زد

تیم ملی والیبال کره‌جنوبی با نتیجه 3 بر یک مقابل ملی‌پوشان والیبال ایران در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا شکست خورد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا برابر کره‌جنوبی به میدان رفت. دو تیم پیش از این 30 بار با هم مسابقه داده بودند که از این میان سهم ایران 7 برد بود.

این در حالی بود که تیم والیبال کره‌جنوبی در دو سال گذشته با هدایت پارک کی وون همواره در رویدادهای مختلف برابر ملی‌پوشان ایران مغلوب می‌شد.

پارک سرمربی سابق تیم ملی والیبال سابق ایران پیش از این مسابقه اعلام کرده بود که برای گرفتن انتقام به نبرد شاگردان ولاسکو می‌رود.

تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، حمزه زرینی، فرهاد قائمی، امیر غفور، عادل غلامی و فرهاد ظریف به میدان رفت.

ست نخست: 25 بر 19 ایران

کره‌هایی که می‌دانستند نباید به تیم ایران امتیاز بدهند، از همان دقایق ابتدایی کار را انتحاری شروع کردند و با ارائه یک نمایش پایاپای سعی کردند دفاع روی تور ایران را خنثی کنند. کاملا مشخص بود که سرمربی تیم ملی کره از قدرتی‌هایش خواسته از روی دست دفاع سه نفره ایران کار کند و از آنها خطا بگیرد، اما هوشمندی محمد موسوی و همچنین نقش‌آفرینی سعید معروف موجب شد تا آبشارهای حریف خنثی شود. در حالی که لیبروی تیم کره کاملا کند نشان می‌داد و نمی‌توانست عملکرد مثبتی در توپ‌گیری داشته باشد، بازیکنان ایران با هوشمندی توپ را در منطقه چهار زمین حریف می‌نشاندند. تیم ملی والیبال ایران به راحتی ست نخست این بازی را با امتیاز 25-19 به سود خود تمام کرد.

ست دوم: 25 بر 16 ایران

آنالیز همزمان مسابقه موجب شده بود تا ولاسکو بتواند به راحتی دست همتای کره‌ای خود را بخواند. در ست دوم تمرکز روی پاس‌های بلند و آبشارهای سهمگین از چپ و راست در دستور کار تیم ایران قرار گرفت. امیر غفور از پشت خط با پروازهای تماشایی خود بارها قلب دفاعی زمین حریف را نشانه می‌رفت. سرویس‌های تماشایی او که این روزها در اوج عملکرد خود قرار داشت، دریافت‌کننده‌های حریف را مختل کرده بود. بازیکنان ایران با ارسال سرویس‌های ریسکی دریافت اول حریف را از کار انداخته بودند. در مقابل کره‌ای‌ها از هر فرصتی استفاده می‌کردند تا از روی پاس‌های بریده و کارهای سرعتی به امتیاز برسند. شاگردان خولیو ولاسکو که در ست دوم فراتر از حد انتظار ظاهر شدند موفق شدند با امتیاز 25-16 بر بار دیگر برتری خود را به رخ چشم‌بادامی‌ها بکشند.

ست سوم: 25 بر 22 به سود کره جنوبی

کره جنوبی در ست سوم این مسابقه چیزی برای از دست دادن نداشت. ملی پوشان والیبال ایران هم به نظر قدری حریف را دست کم گرفته بودند. شاگردان پارک خیلی زود روی سرعت یکی دو امتیاز از ایران پیش افتادند و در حاشیه امنیت رفتند. ولاسکو مجبور شد تا وقت استراحت فنی بگیرد و با بازیکنانش صحبت کند تا قدری به خودشان بیاید. پاس‌های تماشایی سعید معروف و نقش آفرینی تحسین برانگیر امیرغفور اجازه نمی داد اختلاف امتیازها از عدد2 تجاوز کند. با این حال در ست سوم مسابقه تا وقت استراحت فنی دوم روند بازی به سود کره جنوبی بود. ولاسکو به جر یک جابه جایی مهدوی و معروف در اواخر ست دوم همچنان اعتقادی به استفاده از بازیکنان ذخیره نداشت. عادل غلامی در پست سرعتی کاملا بی نقص کار می کرد.

سرویس‌های متوالی برای ایران پس از وقت استراحت فنی دوم از دست رفت و در سوی مقابل کره‌ای با زدن سرویس‌های خوب توانستند رفته رفته اختلاف امتیاز را بیشتر کنند. این ست در پایان با نتیجه 25 بر 22 به سود کره رقم خورد تا کار به ست چهارم کشیده شود.

ست چهارم: 25 بر 23 به سود ایران

در ست چهارم ایران سه امتیاز پیاپی کسب کرد تا کار آسانی در این ست داشته باشد، کره جنوبی تلاش زیادی کرد تا بتواند امتیازها را به تساوی بکشاند اما ایران در حالی به امتیاز هشت رسید که کره‌ای تنها سه امتیاز کسب کرده بودند. در ادامه کره جنوبی خوب کار کرد و توانست تا حدی امتیازها را جبران کند، اما دو سرویس خوب از غفور باعث شد تا باز هم اختلاف امتیاز به چهار برسد. پارک که نمی‌خواست اختلاف امتیاز بیشتر شود درخواست زمان استراحت کرد. ایران در پایان ست چهارم چند امتیاز کلیدی را از دست داد تا کار حساس شود، اما سرانجام با نتیجه 25 بر 23 به برتری رسید.

تیم ملی والیبال ایران در نهایت برابر کره‌جنوبی با نتیجه 3 بر یک و امتیازهای 25-19، 25-16، 22-25 و 25-23 به برتری رسید و چهارمین برد متوالی خود را در رقابت‌های قهرمانی آسیا جشن گرفت.

ملی‌پوشان والیبال ایران نیز پیش از این نیز مقابل تیم‌های قزاقستان، کویت و عراق به برتری رسیده بودند.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات جدول مسابقات در مرحله سوم این مسابقات و بین هشت تیم برتر عصر امروز براساس قرعه کشی مشخص می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین