کد خبر: ۲۱۲۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی: سد كردن راه آگاهی مردم غيرمنطقی و ناشدنی است

آيت الله هاشمي رفسنجاني عصر ديروز در ديدار اعضای شورای مرکزی سازمان نظام صنفي رايانه اي ایران و جمعي از پيشكسوتان صنعت انفورماتيك، با توجه به آموزه هاي اسلامي و قرآني تاكيد كرد: تعليم و تزكيه و پرورش انسان دو شاخه مهم رسالت انبيا الهي از حضرت آدم تا خاتم (ص) بوده است و خداوند انسان عالم و جامعه دانشمند را به انسان جاهل و جامعه عقب مانده فضيلت داده و سه عنصر امتياز الهي به انسان ها، بر اساس دانش، جهاد و تقوا است كه اين امر نشان دهنده ارزش علم، جهاد و تقوا در آموزه هاي ديني است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تاكيد بر توصيه اكيد اسلام به آموزش علوم و دانش روز گفت: به همين دليل ابزار و تجهيزات ارتقاء و توسعه علم و آگاهي انسان ها نيز مهم و ارزشمند است و اگر در تاريخ شاهد غلبه تمدن اسلامي بر ساير تمدن ها و فرهنگ ها هستيم به دليل جايگاه رفيع علم و دانش در اسلام است. 

به گزارش آفتابٰ ايشان افزود: به همين خاطر هيچ جريان و ايده اي، حق ندارد راه دانش و آگاهي انسان ها را سد كند و البته اين امر شدني هم نيست.

آيت الله هاشمي رفسنجاني به اهميت صنعت انفورماتيك و فناوري اطلاعات و ارتباطات در حال حاضر اشاره كرد و گفت: عصر انفجار اطلاعات به بركت ابزار و تجهيزات اطلاعاتي و صنعت ديجيتال، روز به روز رو به گسترش بوده و تحول عظيم فكري، علمي و صنعتي ايجاد كرده است و نبايد و نمي توان در مقابل آن ايستاد. زيرا سرعت، دقت، شفافيت و صرفه جويي ها، از مزاياي مهم اين فناوري است.

عضو مجلس خبرگان رهبري، با اشاره به برخي مقاومت ها در مقابل صنعت ديجيتال در دوره دولت سازندگي و حتي استفاده از تكنولوژي تلفن همراه در آن زمان گفت: اكنون كه اينگونه تكنولوژي ها همه گير شده و به عنوان يكي از ابزارهاي ضروري زندگي مورد استفاده عموم جامعه قرار مي گيرد، مقاومتهاي آن دوره بي ارزش بودن خود را نشان مي دهد و بسياري از تكنولوژي هاي روز كه امروز مورد اعتراض و مقاومت و مقابله برخي قرار مي گيرند در آينده همين شرايط و موقعيت را خواهد داشت.

ايشان گفت: از لحاظ ديني، آموزش و آگاهي مردم بر علما و دانشمندان يك فريضه ديني و ملي است كه بايد به جد در اين راه از امكانات و تجهيزات روز نيز استفاده شود.

آيت الله هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد: سد كردن راه فناوري اطلاعات و ارتباطات، صنعت ديجيتال و حذف دستاوردهاي علمي به بهانه هاي امنيتي و سو استفاده و موارد ديگر غير منطقي و ناشدني است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: بديهي است از هر صنعت و تكنولوژي از جمله صنايع نظامي، ممكن است سو استفاده هايي شود ولي نمي توان به دليل سواستفاده هاي احتمالي از تكنولوژي هايي كه كاربرد هاي علمي و آموزشي دارند از توليد و نشر و توسعه آنان جلوگيري كرد بلكه كاربرد و استفاده از علوم مهم است.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به اينكه مردم اكنون در اقصي نقاط كشور حتي روستاها آگاهند و راه خود را انتخاب مي كنند گفت: در حال حاضر مردم اطلاعات و اخبار خود را از كانالهاي خبري انحصاري دريافت نمي كنند و اشتباه است اگر تصور شود مي توان راه هاي دريافت اطلاعاتي و اخبار صحيح را به مردم سد كرد. ايشان به جايگاه و نقش بخش خصوصي در حل مشكلات اشاره كرد و افزود: در هر زمان كه به بخش خصوصي مجال و فرصت صحيح داده شده، كارها به صورت جهشي پيشرفت داشته است.

ايشان با ابزار تاسف از عدم توجه به سند چشم انداز 20 ساله كشور و اصل 44 قانون اساسي در دولت قبل گفت: خصوصي سازي در كشور درجا زده است و متاسفانه به دليل سياست هاي غلط، شبه دولتي ها به جاي بخش خصوصي فعال شدند كه اميدورايم اين مسير اصلاح شود.

در ابتداي اين ديدار جنابان آقايان، كاظم آيت الهي رئيس سازمان صنفي رايانه اي، پرويز رحمتي رئيس سابق و اميرحسين سعيدي رئيس اسبق اين سازمان به صورت جداگانه طي سخناني به مشكلات و محدوديت هاي بخش خصوصي در ورود و مشاركت به صنعت انفورماتيك و فناوري اطلاعات و ارتباطات پرداختند و ابراز اميدواري كردند در دوره دولت جديد نگرش به اين بخش عوض شود و مركز تصميم گيري واحدي براي مشاركت بخش خصوصي در اين زمينه ايجاد شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین