کد خبر: ۲۱۳۰۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۸۴ - ۲۳:۵۶

حاشيه‌هاي راهپيمايي روز جهاني قدس در تهران

آفتاب‌‌نیوز :  ملت روزه‌‌دار ايران امروز در آخرين جمعه‌ ماه مبارك رمضان براي حمايت از ملت مظلوم فلسطين در حالي در راهپيمايي روز جهاني قدس شركت كردند و خواستار محو اسراييل از صفحه روزگار شدند كه كشورهاي اروپايي و آمريكا در پي اظهارات محمود احمدي‌نژاد كه با اشاره به سخنان امام خميني (ره) اظهار داشته بود كه اسراييل بايد از بين برود، موضع‌گيري كردند. راهپيمايي ميليوني امروز ملت ايران حاشيه‌هاي جالبي داشت. 

*از ساعت 9 صبح اقشار مختلف مردم شامل كارگران، بسيجيان، ورزشكاران، هنرمندان، دانشجويان و... از مسيرهاى اعلام شده به سمت دانشگاه تهران حركت كردند و در گوشه و كنار خيابان انقلاب گروه گروه آماده مي‌شدند و بعضا با اتومبيلهاي شخصي و اتوبوس خود را به ميدان انقلاب مي‌رساندند. 

*جمعيت حاضر در خيابانهاي اطراف دانشگاه تهران لحظه به لحظه بيشتر مي‌شدند و خيل عظيم جمعيت از سمت دانشگاه تهران به سمت ميدان فلسطين و به عكس در حركت بودند. 

- مسئولان لشگري و كشوري از جمله محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور، غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس، هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضاييه، علي لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي، هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، مهدي كروبي رييس سابق مجلس شوراي اسلامي، علي اكبر ناطق نوري عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، محمد رضا باهنر نايب رئيس مجلس،نمايندگان مجلس و برخي از وزرا از همان دقايق اوليه آغاز راهپيمايي در آن شركت كردند. 

*مردم با ديدن مسئولان به سمت آنها حركت مي‌كردند و با شعارهاي مرگ بر آمريكا،مرگ بر اسراييل و انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست ضمن محكوم كردن جنايات رژيم اشغالگر قدس،خواستار احقاق حقوق جمهوري اسلامي ايران ‌شدند. 

*به علت ازدحام جمعيت در سر در دانشگاه تهران تردد مسئولان به محل نماز جمعه به سختي صورت گرفت. 

*محمود احمدي‌نژاد پس از حضور در راهپيمايي روز قدس در نماز جمعه تهران حضور يافت و در كنار مردم عادي به سخنان خطيب نماز جمعه گوش داد. 

*عليرضا طهماسبي وزير صنايع و معادن به همراه خانواده خود در راهپيمايي شركت كرد و به دليل ازدحام جمعيت و عدم آشنايي مسئولان نماز جمعه، مانع ورود وي به جايگاه مسئولان شدند اما خبرنگار صدا و سيما به مسئولان گفت:‌ايشان وزير صنايع است كه سپس مشكل حل شد. 

*اتحاديه بين‌المللي سازمان‌هاي غيردولتي حامي حقوق ملت فلسطين با نصب پلاكارد بزرگي در سر در دانشگاه تهران خواستار تحريم و ممنوعيت ورود كالاهاي توليد شده توسط شركت‌هاي كوكاكولا، استاربوكس، مكدونالد، كاتر پيلار، تيمبرلند، نستله و... كه حامي اسرائيل مي‌باشند، شده و در راهپيمايي بعضا شعارهايي، مبني بر تحريم كالاهاي اين شركت‌ها داده مي‌شد. 

*دهها عكاس و خبرنگار داخلي و خارجي مراسم جهاني روز قدس را پوشش خبري مي‌دادند و هر يك سعي مي‌كردند تا خشم و انزجار ملت ايران را به نوعي به تصوير بكشند. 

*ازدحام جمعيت و ناهماهنگي از سوي مسئولان مختلف باعث اخلال در كار خبرنگاران و عكاسان شده بود و هر مسئول و غير مسئولي از خبرنگاران و عكاسان كارت شناسايي مي‌خواست. 

- خبرنگاران رسانه‌هاي خارجي در تلاش بودند تا با محمود احمدي‌نژاد رييس جمهور ايران در خصوص اظهارات اخيرش مبني بر محو اسراييل از صفحه روزگار، مصاحبه كنند و در اين زمينه خبرنگار الحياط گفت؛از رسانه‌ ما تماس گرفتند و تاكيد كردند كه حتما در اين خصوص با احمد‌ي‌نژاد مصاحبه كنيم. 

*با وجود آنكه اداره اخبار و رسانه‌هاي گروهي رياست جمهوري چند روز قبل از مراسم راهپيمايي از خبرنگاران رسانه‌ها جهت پوشش خبري حضور رئيس جمهور در اين مراسم دعوت كرده بود و عليرغم آنكه خبرنگاران و عكاسان از ساعت 10 صبح در رياست جمهوري حاضر شده بودند اما به دليل برخي ناهماهنگي‌ها خبرنگاران و عكاسان در كار خود با مشكلات عديده‌اي مواجه شدند به طوري كه مسئولان نماز جمعه از ورود اين عده از خبرنگاران و عكاسان به همراه رييس جمهور به داخل دانشگاه تهران ممانعت ‌كردند. 

*كميته مردمي پيگيري سرنوشت چهار ديپلمات ربوده شده ايراني توسط رژيم صهيونيستي در كنار دانشگاه تهران در گوشه‌اي از خيابان انقلاب غرفه‌اي ايجاد كرده بود كه در آن از داوطلبان همكاري با انجمن حمايت از ديپلماتهاي ربوده شده ثبت‌نام بعمل مي‌آمد،همچنين در اين محل طوماري تهيه شده بود كه مردم با امضاي آن از مسئولان مي‌خواستند تا پيگير سرنوشت چهار ديپلمات باشند. 

- برخي از شركت‌كنندگان در راهپيمايي پارچه نوشته و پلاكاردهايي از سوي حزب موتلفه اسلامي در محكوميت جنايات اسراييل و آمريكا با خود حمل مي‌كردند. 

*مردم بعضا بصورت خانوادگي در راهپيمايي حضور يافتند و كودكان خردسال به همراه پدر و مادر خود شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسراييل را تكرار مي‌كردند. 

*شركت كنندگان در راهپيمايي روز قدس در بيان خشم و انزجار عليه رژيم صهيونيستي، تنها به شعار دادن اكتفا نكردند بلكه با آتش كشيدن پرچم رژيم صهيونيستي و آدمكهاي بوش و شارون نخست وزير رژيم صهيونيستي به مبارزان فلسطيني گفتند كه تا آزادي قدس شريف حامي و پشتيبان شما خواهيم بود. 

*مقاومت و انتفاضه تنها راه نجات، مقاومت تنها راه پيروزي است، ما جهاد با صهيونيسم را واجب مي ‌دانيم، مساله فلسطين مهم ‌ترين مساله جهان اسلام است، اسراييل غاصب است و بايد نابود شود، روز قدس روز احياي اسلام است، بوش و شارون مرگتان نزديك است، دموكراسي آمريكايي، حقوق بشر اسراييلي، اي قدس! اي سرزمين پيامبران! خواهيم آمد، ما با تمام قدرت معنوي و مادي در برابر اسراييل و متجاوزان مي‌‌ايستيم، رژيم غاصب اسراييل، آشكارترين نمونه تروريسم دولتي است، نه سازش، نه تسليم، نبرد با آمريكا، رزمنده‌ فلسطيني، انتقام انتقام، اسراييل، آمريكا ننگ به نيرنگتان، فلسطين پاره تن اسلام است، فلسطين مي‌رزمد، اسراييل مي‌لرزد،شارون جنايت مي‌كند_ بوش حمايت مي‌ كند و اسراييل بايد از صحنه‌ روزگار محو شود، از جمله شعارها و پارچه نوشته‌هاي راهپيمايي امروز بود. 

*در مسير حركت راهپيمايان صندوقهايي از سوي كميته امداد در جهت كمك به ملت ستمديده فلسطين تدارك ديده شده بود و راهپيمايان با پرداخت هداياي نقدي خود به اين ملت ستم‌ كشيده ياري كردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین