کد خبر: ۲۱۳۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹

تاکید نوری همدانی بر تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها

وی با تاکید بر این‌که «فضای دانشگاه باید مبتنی بر علم و اخلاق باشد» گفت: کتاب‌های علوم انسانی مبتنی بر غرب باید کنار گذاشته و علوم انسانی مبتنی بر فرهنگ اسلامی تدریس شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر اجرایی شدن طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌های کشور گفت: فضای دانشگاه‌های کشور باید اخلاقی و علمی و توام با ایمان اسلامی باشد.

به گزارش‌ ایسنا این مرجع تقلید در دیدار با سرپرست وزارت علوم تحقیقات وفن‌آوری با اشاره به این‌که «زندگی انسان ابعاد مختلفی دارد» اظهار کرد: مهم‌ترین بعد دین را فرهنگ تشکیل می‌دهد و به همین دلیل پیامبران(ع) دعوت خود را از بعد فرهنگی آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که «برای ساختن انسان و جامعه نیازمند نگرش صحیح فرهنگ هستیم» خاطرنشان کردند: فرهنگ اسلام همراه شدن علم و اخلاق با یکدیگر است.

وی با تاکید بر این‌که «ترقی و پیشرفت برای کسانی است که علم و ایمان را همراهی می‌کنند» تصریح کرد: علم بدون اخلاق وسیله‌ای برای گمراهی و انحراف است و اسلام توجه بسیاری به همراهی علم و ایمان با یکدیگر دارد.

نوری همدانی با تاکید بر این‌که «فطرت انسان‌ها پاک است» اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید به عوامل تربیتی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی هم‌چنین با اشاره به مباحث علوم انسانی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: فرهنگ دانشگاه غرب‌زده است؛ چراکه دانشگاه‌ها در گذشته در اختیار غربی‌ها بوده و متاسفانه آن‌ها افرادی فراماسونر تربیت می‌کردند.

وی با تاکید بر این‌که «فضای دانشگاه باید مبتنی بر علم و اخلاق باشد» گفت: کتاب‌های علوم انسانی مبتنی بر غرب باید کنار گذاشته و علوم انسانی مبتنی بر فرهنگ اسلامی تدریس شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر اجرای تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: از نظر اسلام زن و مرد کرامت دارند و تفکیک جنسیتی باید با احترام صورت گیرد.

وی در ادامه بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: اجرای کرسی‌های آزاداندیشی از تاکیدات مقام معظم رهبری است، وزارت علوم بر این امر باید اهتمام بورزد.

وی با پرهیز از سیاسی‌کاری در دانشگاه‌ها توصیه کرد: مسایل سیاسی در دانشگاه‌ها باید با بصیرت پیگیری شود.

نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «غرب امروز با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند» تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید پاسخگوی مشکلات دنیا باشد و برای آن‌ها راهکار ارائه دهند؛ چراکه دنیا از انقلاب ما چنین انتظار دارد.

وی با تاکید بر برچیده شدن غرب و شرق‌زدگی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: فضای دانشگاه‌های نظام جمهوری اسلامی باید اخلاق و اسلامی باشد.

وی هم‌چنین با اشاره به این‌که «هدف استکبار در گذشته ایجاد اختلاف میان حوزه و دانشگاه بود» خاطرنشان کرد: استعمار و استکبار به دنبال ایجاد دیوار و شکاف میان حوزه‌ها و دانشگاه‌ها برای جدا شدن دین از سیاست بودند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که «اساتید بر روی دانشجویان تاثیرگذار هستند» گفت: اساتید باید خودساخته باشند؛ چراکه تاثیر فراوانی در علم و اخلاق دانشجویان دارند.

وی، با تاکید بر این‌که «تربیت‌پذیری در دانشگاه‌ها باید قدرت بگیرد» خاطرنشان کرد: فعالیت دانشگاه‌ها بسیار مهم است؛ چراکه میلیون‌ها نفر از جوانان کشور در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه؛ وی در پایان تاکید کرد: سه کتاب صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام راحل سرلوحه اقدامات وزارت علوم در دانشگاه‌ها باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین