کد خبر: ۲۱۳۱۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۸۴ - ۱۶:۵۱
بانك جهاني:

ايران از نظر سهولت بكارگيري نيروي كار نودوهفتمين كشور جهان شناخته شد

آفتاب‌‌نیوز :  شاخص سهولت استفاده از نيروي كار بر پايه سه فاكتور سهولت استخدام كاركنان ،سهولت اخراج كاركنان و سختي ساعات كار تعيين شده ارقامي از 0 تا 100 را در بر مي‌گيرد كه هر چه اين رقم بيشتر باشد دلالت بر مشكلات بيشتر كارفرمايان در زمينه استفاده از نيروي كار مورد نياز خود دارد. 

بر اساس اين گزارش، مشكلات مربوط به استخدام نيروي كار در ايران يكي از موانع مهم توسعه بخش خصوصي در اين كشور مي‌باشد. جمهوري اسلامي ايران از نظر ميزان سهولت استخدام نيروي كار توسط كارفرمايان حائز نمره 78 از 100شده است كه اين امر از وجود شرايط سخت و مقررات يك طرفه در مورد به خدمت گرفتن نيروي كار در ايران حكايت دارد. 

در عين حال شرايط و مقررات مربوط به اخراج نيروي كار در ايران بسيار آسان تر از بسياري كشورها مي‌باشد و جمهوري اسلامي ايران از نظر سهولت اخراج نيروي كار توسط كارفرمايان درميان 155 كشور جهان در جايگاه بيستم قرار دارد. نمره ايران از نظر سهولت اخراج كاركنان توسط كارفرمايان 10(از 100) اعلام شده است.
از نظر ميزان ساعات كار و سختي شرايط كار نيز نمره ايران 60 اعلام شده است. 

بر اساس اين گزارش سنگاپور، امريكا و نيوزيلند با كسب نمرات 0 ،‌3 و 7 به ترتيب سه كشور نخست دنيا از نظر سهولت استفاده از نيروي كار توسط كارفرمايان اعلام شده اند.
سه كشور جمهوري دموكراتيك كنگو، بوركينافاسو و سيرالئون به ترتيب با نمراه 90، 84 و 80 به عنوان نخستين كشورهاي دنيا از نظر سختي استفاده از نيروي كار توسط كارفرمايان معرفي شده‌اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین