کد خبر: ۲۱۳۲۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید منحل شود

وزیر کشور بر انحلال ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: چرا باید 20 میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور وجود داشته باشد؟ مطمئناً مرزنشینان نمی‌توانند این مقدار قاچاق داشته باشند بلکه بانک مرکزی باید سیستم گردش مالی خود اعم از ریالی و ارزی را ساماندهی کند كه دیگر هم شاهد اختلاس های 3 هزار میلیارد تومانی نباشیم.

به گزارش ایلنا، رحمانی فضلی وزیر کشور، صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر این که عمر تشکیل ستادهایی نظیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نهضت سوادآموزی باید کوتاه‌تر از اینها باشد اظهار داشت: آیین‌نامه‌هایی که در قانون برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز موجود است کفایت می‌کند و باید ستادهایی نظیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ظرف مدت 4-5 سال اولیه منحل می شد.

وی افزود: اگرکالایی به کشور قاچاق می شود از طریق مرزهای هوایی، زمینی و دریایی است که همه آنها متولی دارد و این کم کاری و سهل انگاری از مسوولین این بخش‌ها است.

وی ادامه داد: این‌كه گفته می‌شود در مرزها مراکز صعب العبور وجود دارد بهانه است و قابل قبول نیست. قاچاق کالا از طریق کانتینرهای بزرگ و با کامیون وارد کشور می‌شود که کاملا قابل رویت است ازطرفی زمانی که این کالا وارد کشور شد، در ویترین‌ها قرار می‌گیرد و مانند مواد مخدر توزیع کنندگان خرد ندارد.

رحمانی فضلی با بیان این که باید فرصتی دو ساله به کلیه فروشگاه‌ها داده شود، تا کالاهایشان را کدگذاری کنند، گفت: در صورتی که کالاها دارای کد واردات و یا کارت سبز بازرگانی باشند دیگر کالای قاچاق معنی ندارد.

رحمانی اضافه كرد: چرا باید 20 میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور وجود داشته باشد؟ مطمئناً مرزنشینان نمی‌توانند این مقدار قاچاق داشته باشند بلکه بانک مرکزی باید سیستم گردش مالی خود اعم از ریالی و ارزی را ساماندهی کند كه دیگر هم شاهد اختلاس های 3 هزار میلیارد تومانی نباشیم.

وی با بیان این که به نظر می رسد اراده قوی برای مبارزه با این فعالیت ها نیست تاکید کرد: اگر همه ارگان‌ها از گمرک، بانک مرکزی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه، استانداران و... فعالیت های خود را به درستی انجام دهند و به وظایف خود آگاهی داشته باشند قاچاق کالا و ارز پیکره اقتصاد را از بین نخواهد برد و کالاهای بنجل در کشور توزیع نخواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین