کد خبر: ۲۱۳۲۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹

جزئیات پرتاب ماهواره «تدبیر» اعلام شد

رییس مرکز تحقیقات ماهواره‌یی دانشگاه علم و صنعت ایران از پرتاب ماهواره تدبیر در آینده بسیار نزدیک خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر بلندی با اعلام این مطلب در مراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا که صبح شنبه در محل پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد، ماهواره تدبیر را که با همکاری محققان فضایی دانشگاه علم و صنعت ایران و سازمان فضایی ایران ساخته به رییس جمهور تقدیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: این ماهواره که نمونه ارتقا یافته ماهواره نوید علم و صنعت است جهت تحویل و پرتاب آماده شده و به زودی زود پرتاب خواهد شد.

بلندی همچنین در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگاران ایسنا و واحد مرکزی خبر اظهار داشت: ماهواره تدبیر طی چند ماه اخیر در راستای پروژه ماهواره ظفر 2 و با همکاری حدود 80 تن از محققان ساخته شده که ویژگی بارز آن استفاده از GPS و سامانه های پیشرفته تعیین موقعیت و قدرت بالاتر نسبت به ماهواره نوید است که بهمن ماه 1390 به فضا پرتاب شد.

حمید فاضلی، قائم مقام سازمان فضایی ایران هم در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره روند طراحی و ساخت ماهواره «تدبیر» که پیش از استقرار دولت جدید خبری از ساخت چنین ماهواره ای مطرح نشده و خبر پرتاب قریب الوقوع این ماهواره در فاصله ای کوتاه بعد از استقرار دولت جدید از سوی مسوولان فضایی کشور مطرح شده است با ابراز گلایه از نحوه طرح این پروژه ماهواره‌یی که شائبه هایی را مبنی بر بهره برداری تبلیغاتی از این طرح ماهواره‌یی در بدو استقرار دولت جدید ایجاد کرده است، اظهار داشت: ماهواره تدبیر طرح جدیدی نیست و پروژه ای کاملا برنامه ریزی شده در راستای طرح ماهواره نوید و در واقع نمونه ای پیشرفته تر از این ماهواره است که به سامانه های ناوبری جدید و سیستم‌های تصویربرداری دقیقتر مجهز است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که پرتاب این ماهواره باید توسط سازمان هوافضای وزارت دفاع انجام شود، منتظر اعلام آمادگی این سازمان هستیم تا تست‌های پیش از پرتاب را به سازمان هوافضا ارائه کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین